Wat is er nieuw

Gewone waternavel (Hydrocotyle vulgaris)

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Hallo, Ik heb sinds een tijdje een Gewone waternavel (Hydrocotyle vulgaris) in mijn bak staan. Nu valt het mij op dat deze het niet zo goed doet terwijl eigenlijk alles in mijn aquarium het goed doet. Hebben mensen ervaring met deze plant? hecht deze heel veel waarde aan voeding bij de wortels? (dan kan ik nog een bodempil erbij doen) of zit hij heel hoog in zijn licht vraag?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Deze plant wil in ieder geval graag een lichte plek in je bak. Als je een zanderige bodem hebt is bodemvoeding zeker aan te raden. Wat waterhardheid aangaat is de tolerantie erg groot. Dat is ook het geval met de temperatuur hoewel je met een graad of 28 wel aan het maximum zit. Je kan deze plant namelijk ook goed als koud water plant gebruiken in koud water bakken of vijvers.

Deze plant wil in ieder geval graag een lichte plek in je bak. Als je een zanderige bodem hebt is bodemvoeding zeker aan te raden. Wat waterhardheid aangaat is de tolerantie erg groot. Dat is ook het geval met de temperatuur hoewel je met een graad of 28 wel aan het maximum zit. Je kan deze plant namelijk ook goed als koud water plant gebruiken in koud water bakken of vijvers.
Bedank voor je reactie! Ik ga proberen wat meer licht te verzorgen en nog een extra bodem capsule. Ik wist toevallig dat de range van waterhardheid en temperatuur vrij groot was dus ik dacht al dat dit geen probleem zou opleveren

Zelf gebruik ik altijd graag kleibolletjes. Capsules hebben als voordeel dat ze voor minder vervuiling zorgen maar ik merk dat kleibolletjes, zeker aangelengd met lateriet toch meer effectief blijken.
Die bolletjes maak ik zelf met de bodembemesting poeders van auariumbemesting.nl

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan