Gewoon even een vraag


Flighty

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Berichten
293
Leeftijd
37
Ik zit zo eens na te denken over een ph verlagende bodem het nadeel daarvan is dat het een keer is uitgewerkt en je het moet vervangen lijkt mij nog al een rot klusje zou je de ph verlagende bodem niet in je filter kunnen doen ? Heeft iemand hier ervaring mee ik ben benieuwd of dit beter werkt als turf en misschien langer mee gaat dan turf
 
Je zal een beperkte hoeveelheid erin kunnen doen en dan werkt het ook weer snel uit. Er zijn diverse soorten turf en de een werkt sneller uit dan de ander en dat is met de ph verlagende bodem net zo. Die bodems zijn vrij aan de prijs dus ik zou dan zelf turf/turfgranulaat gaan gebruiken . Wil je ph dan veel verlagen want ook je kh zal zakken namelijk.
 
Het is gewoon uit nieuwsgierigheid omdat het zelfde doet als turf .Ik dacht dat je met die bodems mischien een langere periode het zelfde effect zou hebben zonder de verkleuring en gemakkelijk te wisselen is in de filter
 
Ik gebruik de Enviroment bodem bij de garnalen en die gaat zeker 2 jaar mee maar dan moet je wel osmose gebruiken. Met leidingwater zal de bodem veel sneller zijn uitgewerkt.
 
Ja natuurlijk als je geen kraan water gebruikt gaat het langer mee . Zal die bodems net zo veel doen als turf in deze hoeveelheid spreken uit een gemiddelde turf en een bodem . Dus ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft en dat hier ook wil delen met ons

Of we zoeken een proefkonijn;)
 
Grapjas.Niet veel wat zich zo zullen aanmelden als proefkonijn.Osmose water is wel iets als het doel is om je water te ontharden en je gewenste pH te berijken. Regenwater is ook een optie zit met pH rondom zes. Is ruimschoots voorradig op dit moment
 
Ik heb mijn waardes wel aardig ph7 kh3 gh5 niks mis mee lijkt mij is wel over 300gram turf gefilterd
 

Terug
Bovenaan