Wat is er nieuw

Gewoon vuurgarnaal of een andere soort

• Onderwerp starter Onderwerp starter Franquarium
  • Startdatum Startdatum
F

Franquarium

Guest
Dag allemaal. ik heb vuurgarnalen bij een hobbyist gehaald en ze zien er toch wat anders uit soms.

Ik heb 1 garnaal met een witte lijn over zijn rug lopen. Verder lijkt die wel op de rest. Is het gewoon een vuurgarnaal met een leuk streepje of iets anders?

IMG_1161.JPG

IMG_1162.JPG

IMG_1160.JPG

niet alleen de streep, maar verder ook mooi op kleur.

weet wel dat er citroengarnalen zijn met zo´n streep op de rug.. maar of dat nu ook bij vuurgarnalen het geval is :S misschien gewoon een buitenbeentje :zwaai:

Dat hebben de al wat oudere vrouwtjes vaak.
Denk alleen iets te zien op de snuit van de garnaal,zou je een macro foto kunnen maken van de kop?

Deze streep komt idd voor bij meerdere kleuren vuurgarnalen.

Ik heb ze ook bij de rode, oranje en gele.

Prachtige garnaal trouwens! Ik heb deze variant toen gekocht als Red Sakura.

Bij deze garnalen (neocaridina) worden de garnalen mooier naarmate ze ouder worden, sommige daarvan krijgen dan die prachtige streep op de rug. Dit is enkel als ze van jongs af aan al redelijk mooi gekleurd zijn. Dus bij een bleekscheetje komt die streep niet, ook niet als ze ouder worden.

Overigens komt die streep vaker voor bij de vrouwtjes dan bij de mannetjes, misschien omdat de vrouwtjes over het algemeen al mooier gekleurd zijn.

Bedankt! Goed om te horen dat ze er mooi uitziet en het bij de soort hoort 🙂 Het is nu nog maar 1 van de weinige, omdat de populatie nog niet zo groot is. 4 volwassenen en verder veel baby's.

@Seabait Ik kan het proberen, maar ik maak de foto's met mijn iPhone en krijg hem niet zo goed scherp. Ben wel benieuwd naar wat je denkt te zien 🙂

Ik denk ook dat het de Red Sakura is en sommigen hebben inderdaad zo n streep.

Inderdaad heel herkenbaar bij de citroentjes! En je noemt dus haar dus de red sakura

Ik ga een volgende keer toch wat beter checken waar ik mijn garnaaltjes haal. Ik ben begonnen met 13 vuurtjes (volgens de hobbyist) maar uiteindelijk bleek al snel 2 andere erbij te zitten: http://www.aquaforum.nl/threads/blanke-vuurgarnalen.95889/
en nu noem je de red sakura. Komt er op neer dat ik dus een mix van red sakura's, mini japonica's en red sakura heb in plaats van 1 soort 😳

Leer ik weer van voor de volgende keer.

Er zijn meerdere gradaties in de Sakura zoals je wel op die pagina van de link kunt zien. Wat die andere zijn is me nog niet helemaal duidelijk geworden🙂.
Kunnen de mini zijn.

Wat voor bodem heb je in je bakje zitten?

@jessicapilon ADA Aqua Soil Amazonia en ik vermoed zelf ook dat het mini japonica's zijn. die vond ik het meest herkenbaar.

@Seabait Ik heb onderstaande foto kunnen maken, scherper krijg ik hem niet.
IMG_1183.JPG

@jessicapilon ADA Aqua Soil Amazonia en ik vermoed zelf ook dat het mini japonica's zijn. die vond ik het meest herkenbaar.

@Seabait Ik heb onderstaande foto kunnen maken, scherper krijg ik hem niet.
Bekijk bijlage 4202

Ik denk dat hij dat dingetje rechts onder het oogje bedoeld, dus aan de zijkant van de kop.
Misschien lukt het om een scherpe foto te maken vanaf de zijkant en eventueel vanaf de voorkant van de kop van de garnaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan