gezellig samen


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Ik vond deze gewoon leuk om te posten. Ze hebben niks met elkaar gemeen, Tanganyka en iets uit Azië Ook qua vorm en alles, voor een aliën die de aarde zou bezoeken zijn het twee verschillende species.

Toch zoeken ze elkaar steeds op, en kennelijk vinden ze het prettig om in dat kleine kokosnootje dicht bijeen te kruipen. De halve bak staat leeg vwb huisvestingsplekjes, dus het is geen bittere noodzaak. Ze vinden elkaar gewoon leuk.

Mooi toch om naar te kijken.


IMG_0037.JPG
 
Wat leuk dat ze zo samen zitten!! :D Welke twee soorten zijn dit?
 
Wat leuk dat ze zo samen zitten!! :D Welke twee soorten zijn dit?
Mastacembelus Liberiensis is de aal, hij is al volwassen en GROOT
Altolamprologus Compressieceps is de Tanganyka, ik had er meer maar die zijn niet meer onder ons, het is een overblijvertje. Er zijn nog wel twee Calvus in de bak, maar die zijn véél groter en ouder en bovendien een koppeltje. Daar heeft de Compressieceps geen gezelschap aan.
 
Dit is het Calvuskoppel btw, ma is duidelijk wat op haar hoede met zo'n pittige kerel vlak achter haar. Deze foto is genomen toen ze nét aan elkaar werden geïntroduceerd.


Calvuskoppel.jpg
 
Mijn eerdere posting dat de Mastacembelus en de Compressieceps vreemd voor elkaar zouden zijn , is misschien toch niet het geval. Ik zie nu dat er veel van deze soort ook in het Tanganykameer voorkomen, en als ik naar de afbeeldinge kijk, het is moeilijk te zien, maar de mijne zou best eens ook Tanganyka kunnen zijn en niet uit Azië.
Ik lees van de soort ook dat ze schuw en zulke moeilijke eters kunnen zijn, nou dat is hier niet het geval. Mijn Mastacembelus laat zich overal zien, gaat heldhaftig de strijd aan met de grote jongens, en ik heb hem een "duik" zien nemen op een levende regenworm van bijna z'n eigen formaat., Ondanks z'n kleine bekkie en ondanks een grote Zuid Amerikaan die dezelfde worm op het oog had, heeft de Mastacembelus gewonnen er de worm ging er binnen een paar tellen helemaal in.

Er zijn veel subsoorten. Als iemand kan inschatten welke de mijne is, graag. (dan is m'n database netjes op orde) ,

gr

Mark

 
foto ging niet goed...nogmaals... als iemand vermoed dat dit de Tanganyka variant is dan hoor ik dat graag
 

Bijlagen

  • IMG_0082.JPG
    IMG_0082.JPG
    382.4 KB · Weergaven: 90
Wellicht dat het een Mastacembelus frenatus is. Alleen de kop is te zien natuurlijk, maar het lijkt erop. :)

edit: o. nieuwe foto... hmmm wat zal het zijn...
 
Wellicht dat het een Mastacembelus frenatus is. Alleen de kop is te zien natuurlijk, maar het lijkt erop. :)

edit: o. nieuwe foto... hmmm wat zal het zijn...
Hij heeft niet zo'n dikke lip, een smal lipje, een soort overbeet (ortodontistje zou geen slecht idee zijn) .... maar ik zie ook andere foto's van de Frenatus, die tekening en de rugvin lijkt idd heel erg.

ZO moeilijk om echtr scherpe foto's te maken. Ik zal m'n oude spiegelreflex eens uit het stof halen, kijken of dat beter lukt en dan een nieuw topic starten in "welke vis is dit". Dat wordt beter gelezen zo te zien.

tnx Gino

Mark
 

Terug
Bovenaan