Wat is er nieuw

Gezelschap 120cm van Rein-van-der-Wal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rein-van-der-Wal
  • Startdatum Startdatum
2rw10GVkoPYiTl8kGo8qPc0PFSoSC9ZR.jpeg

mijn nieuwe mannetje agassizii. heeft zijn buikje vol van de artemia.

zo wennen aan de temperatuur.

nou ze zwemmen een dag 😀 en nee niet op foto te krijgen hihi wel gezellig 😀😀

Mooi visje. Pseudomugil furcatussen zijn inderdaad erg lastig te fotograveren 😉

Jv1I5riTyfAqzx6MGJf_fsJ94371ra98.jpeg

Jv1I5riTyfAqzx6MGJf_fsJ94371ra98.jpeg

De apistotjes zijn bezig met uitbreiding 🙂 nu maar afwachten. verwacht er nog niet te veel van, omdat het de eerste keer is.

Je hebt een zeer fraaie bak hoor, erg mooi ingericht.
Ik vind je bodem ook erg kleurrijk, het lijkt me wel moeilijk afhevelen, hoe grover de bodem, hoe meer vuil er tussen kan raken.
Ik heb ook diverse kleuren fijn afgerond grind, en daar blijft het vuil op leggen, dus makkelijker in onderhoud, zo hou je toch wat kleur, en de bodembewoners vinden het zo nog goed, ik vind zand ook niet zo mooi, maar ja, dat is een kwestie van smaak.
Maar ik vind jou bodem voor het oog echt niet verkeerd hoor, best mooi eigenlijk!

Hej Astrid,

Dank voor de reactie. Bij het afhevelen heb ik een planten stokje aan de slang geplakt waarmee ik rustig door het grind wroet. Ik heb de laatste x een stofzuigertje gebruikt met een hevel klok er op werkte perfect.

Mijn corrys zijn goed gezond en heb nou niet het id dat ze het grind niet leuk vinden.

Heb nu alleen steeds meer last van draad alg :-( heb al co2 maar heb niet het id dat het echt beter word....

De eitjes van de apisto's zijjn er nog steeds. Ze zien er uit als perfecte pappa en mamma vis. Duimduim.

Mooi soortje apistogramma houd je daar.

Gebruik je behalve co2 ook plantenvoeding?
Ik zag bij je laatste meting dat je no3 op 0 staat, en dat mag best wel tussen de 15 en 25 staan.
Alg krijg je vaak omdat er een tekort of teveel aan no3 en po4 in de bak zit.
draadalg kan je ook voorzichtig wegzuigen met een dun slangetje ( van een luchtpompje of zo)
Ik zelf gebruik geen bio co2, ik heb echt een dennerle set gekocht ( best even een uitgave)
Het voordeel is dat je de druppels kan regelen via een flipper en er zit een magneetfentiel bij zodat het s'nachts stopt met toevoegen.
Je krijgt er ook een indicator bij die aangeeft of er teveel, te weinig of genoeg co2 in de bak zit.
Ik vind dat wel plezierig om te weten.
Ja, ik wilde een plantenbak, maar het was in het begin best moeilijk bij een opstartende bak om de balans tussen co2 en plantenvoeding te krijgen, dus ook een meetkoffer aangeschaft.
Dat alles heeft me wel geholpen de bak in balans te krijgen , en ik heb geen alg meer, in ieder geval , een beetje wat ik acceptabel vind.

Ik voeg ook plantenvoeding toe maar denk dat ik er wat consequenter mee moet zijn dan.

Had laatst een plukje blauwalg grrr maar dat hing tussen een vies plukje mos dus gelijk weg gehaald en het mos schoon geschud.

Zou binnenkort eens weer een meting doen.

De eitjes van de apisto's zijn weg. Weet niet of ik nou visjes heb of dat ze opgegeten zijn dat kon ik niet zien in het donker.

Hier ook maar ff een update.

Dit aquarium is "weg" reden zie lid 120.

Foto550-FWXKEXO7.jpg

Mijn vader die het aquarium leeg maakt. ;(

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan