Wat is er nieuw

Gezelschap bij garnalen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RC Power
  • Startdatum Startdatum
R

RC Power

Guest
Beste iedereen.

Sinds een jaar hou ik een garnalenbak met wat Crystals en Snowy's etc met veel plezier en een goed resultaat.

Hierbij heb ik ter aanvulling een 2-tal Rasbora soorten en wat mini corydorasjes. Dit bevalt prima.

Nu ben ik alleen benieuwd of er naar jullie ervaring andere kleine vissoorten bij deze beiden gehouden kunnen worden in de mix?

Ben stiekem op zoek naar een beetje afwisseling, maar mijn eis is wel kleine visjes.

hoe groot je bak is is ook een belangrijk gegeven

Wij hebben succesvol een schooltje van 5 Hyphessobrycon amandae bij de shrimperino's zitten. Laten elkaar netjes met rust.
Erg leuke mooie visjes.

Dat zijn ook leuke visjes inderdaad, misschien me daar maar eens in verdiepen.

Rasbora Brigittae is ook een mooie kleine soort, die laat garnalen ook wel met rust volgens mij. Volwassen garnalen sowieso (Zijn veel te groot voor ze)

Er bestaan geen hele kleine Rasbora, zeker niet die vaak in de handel te vinden zijn.

Wel hele kleine soorten die vroeger Rasbora heten en tegenwoordig onder anagram Boraras worden ingedeeld 😉

~ Ivo

'tuurlijk.. maar zijn die geschikt voor zijn/haar aquarium?

Dargine zei:
'tuurlijk.. maar zijn die geschikt voor zijn/haar aquarium?
Qua maat kunnen we dat niet weten, maar qua gedrag denk ik wel. De Brigittae is kleiner dan een volwassen garnaal en je moet het voer wel heel klein verkruimelen willen ze het kunnen eten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan