Wat is er nieuw

Gezelschapsaquarium trigon 190 hoekaquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kvzkvz
  • Startdatum Startdatum
K

kvzkvz

Guest
Mijn bakkie draait nu alweer een tijdje...ik zie mijzelf nog als een enorme beginner qua inrichting enz.
Tot nu toe doet de bak het in mijn ogen aardig goed. De planten groeien goed en de vissen lijken allemaal tevreden...
Alg op de achterwand word (gelukkig 🙂 ) steeds minder!
Dit stoort mij nogal...


1kvz.jpg

Het voor aanzicht...tips zijn van harte welkom!!


2kvz.jpg



3kvz.jpg



4kvz.jpg


Al met al ben ik zelf aardig tevreden...en heb mijzelf voorgenomen dat wanneer ik tevreden blijf ik mijzelf ga verwennen met een groter aquarium...maar dat zie ik dan volgend jaar wel weer... mede omdat ik wat krassen op de ruit heb...waar ik mij ook vreselijk aan stoor...

ik hoop op een veel feedback!!!! waarvoor alvast mijn dank!
 
Waarover wil je dan feedback?
 
Alles wat in je op komt! Ik ben benieuwd naar onderbouwde meningen hoe het misschien mooier/beter kan...noem maar op...

Ik wil stof tot nadenken🙂
 
Wat in me opkomt: plant wat varens of anubias op je hout, staat veel leuker naar mijn mening.
 
De Jordanella floridae vind ik geen goedekeuze. Dit zijn sub-tropische dieren die je beter kan houden tussen de 15 en 22 graden. Al heb ik ze ook weleens bij 8 graden een paar weken gehouden.

Verder een mooie bak.
 
Planten staan wat teveel in het midden. Zijkanten,mogen wat meer bedekt worden.

Met name rechts. Het is de vorm,die al naar het midden wijst.

Lastig inrichten met een hoekbak.
 
Ik vind hem mooi hoor!

1 tip: is dat links een Vallisneria? Zo ja, dan staat die wel erg diep. Je kunt deze het best zodanig omhoog trekken (voorzichtig!!!) dat je de aanzet van de worteltjes ziet.

~ Ivo
 
ai! daar schrik ik wel van....ik ben de dierenwinkel in gelopen en de dame daar zei mij dat ik die vissen prima in mijn aquarium kon houden!!!! Dit leert mij dus om mij eerst in te lezen alvorens aan te schaffen!!! Ik heb het opgezocht op google...je hebt gelijk...

Ik heb nog een oude (lege) rekord 600 staan...ga deze morgen dan maar even inrichten en zonder thermostaat laten draaien want dit vind ik zielig! Bedankt voor je oplettendheid Botia!!
Hoop dat ze het nog even volhouden want ik wil die bak eerst even laten draaien alvorens ik ze daar in doe!

Nogmaals bedankt!
 
:thumbs:

Zo kan er ook met goedbedoeld en to the point advies worden omgegeaan 🙂
 
Ik vind je bak erg mooi ingericht en dat je er direct werk van maakt om de Jordanella beter te huisvesten vind ik helemaal super :thumbs:. Die paar weken houden ze nog wel vol hoor.
 
Welzijn van de dieren staat op 1...inrichting is dan wat minder belangrijk....door de reacties die ik nu al heb ga ik al het een en ander veranderen!
 
Mooie bak hoor. Erg mooi ingericht.
Midden staat inderdaad wel erg vol. Misschien wat meer naar zijkanten verplaatsen zodat het midden ietwat leger blijft. Krijgt het denk ik nog meer dieptewerking van.
 
Prachtige bak!
Lijkt me moeilijk om een hoekbak goed in te richten maar jou is het prima gelukt.

Complimenten met de manier hoe je op de opbouwende kritiek reageert.

Groet,

Pauolo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan