Wat is er nieuw

Gezocht: 1 gele appelslak die 0,0 gezonde planten eet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gino_Kortrijk
  • Startdatum Startdatum
G

Gino_Kortrijk

Guest
Kan ik 1 gele appelslak plaatsen in mijn beplant aquarium met bv HC Cuba?
Zo ja, is 1 slak verantwoord?
Zo ja, wie kan en wil me helpen aan zo'n prachtig geel gekleurd exemplaar die geen gezonde planten eet? Kortrijk, w-vl, BE

Ik ben in ieder geval verliefd op de gele appelslak

Grts
😎

Die heb ik, Pomacea diffusa. Als je wil kan je er ��n krijgen.
Volgens mij hoef je ze niet in groep te houden, die van mij zie ik zelden samen zitten en als ze het doen komt het meestal door een stuk komkommmer dat ik er in gegooid heb 🙂

Zie je het zitten om voor 1 slak naar Berlare af te zakken ? Je kan ze toch kopen in de Poison d'or of het Aquariumcenter in Kortrijk ??? Zal je goedkoper uitkomen qua benzine en tijdsverbruik 🙂

Naar berlare is net iets te ver voor een slak, maar toch bedankt voor het aanbod. Supertof! :thumbs:
Zowel bij poison d'or als het aquariumcenter menen ze appelslakken niet meer te kunnen/mogen verkopen. We kunnen deze enkel nog krijgen via de hobbyist...
Echter staan er veel slakken op 2de hands maar meestal weten die niet welke slakkensoort ze hebben. Das jammer.
Als ik zeg ik zoek een diffusa dan heb ik al meermaals als antwoord gekregen: "nee hoor dit zijn appelslakken, die noemen zo", of 'neen ik 'denk' niet dat zij plantjes eten' En dan zitten er geen plantjes in hun aquarium....
Vandaar deze hele warme oproep, misschien vind ik wel iemand in de regio.
Nogmaals: toch bedankt :petjeaf:

Iemand diffusa of bridgessi's uit de buurt van Kortrijk?

de meeste appelslakken zijn de diffusa
hier in nederland mogen ze niet meer geimporteerd worden maar sommige LFS nemen ze in van hobbyisten en daar schijnt geen verbod op te zitten
als de temperatuur wat beter is is een appelslak ook goed per post te verzenden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan