Wat is er nieuw

Gezocht: een vooral stil en betaalbaar buitenfilter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lorrelies
  • Startdatum Startdatum
L

Lorrelies

Guest
Ik zoek een extern/buitenfilter voor mijn aquarium 🙂 Er gaat zo'n 100-120 liter in en het filter komt in het meubel eronder te staan. Aangezien ik maar in een klein appartementje woon, wil ik een filter wat ik eigenlijk niet hoor. In de bak zitten 2 sluierstaartjes.

Wie kan mij een stil filter aanbevelen voor deze bak? (wat betaalbaar is ook)

Alvast bedankt!
 
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: �50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.

Hieronder verwacht ik wel een JBL bericht 😛
 
Gummiebeer zei:
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: �50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.

Hieronder verwacht ik wel een JBL bericht 😛

Waar koop jij die nieuw met alles erbij voor 50?
 
Gummiebeer zei:
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: €50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.
Moet je wel de 'plus' versie hebben, anders geen dubbele kranen.

Gummiebeer zei:
Hieronder verwacht ik wel een JBL bericht 😛
Dat heb je, als er meerdere goede merken zijn 😉
Grote voordeel van de JBL t.o.v. de classis vind ik de verstelbare in- en uitstroom.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Gummiebeer zei:
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: €50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.

Hoe kom je nu op 128.50 dat is wel weer heel duur kan ook wel voor 70 schat ik
 
Harmen.L zei:
Gummiebeer zei:
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: �50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.

Hieronder verwacht ik wel een JBL bericht 😛

Waar koop jij die nieuw met alles erbij voor 50?

Bij Veldhuis aquaria, 3 weken geleden nog gekocht daar.
 
Harmen.L zei:
Mascha&Ivo zei:
Gummiebeer zei:
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: €50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.

Hoe kom je nu op 128.50 dat is wel weer heel duur kan ook wel voor 70 schat ik

128,50 heb ik niet getypt. Dat maakt de quote ervan, vreemd.
 
Denk dat Ivo het stiekem heeft aangepast. 😉
 
Het was het forum :juggle:

Zoals gezegd: beide goede merken, voordeel van de JBL t.o.v. Eheim Classis is de verstelbare in instroom (in de hoogte) en uitstroom (kan gedraaid worden.
 
Ik heb zelf een Eheim 2224. Ben er uitermate tevreden over, je hoort hem haast niet.

Maar over een aantal dagen ontvangen ik ook een buitenfilter van JBL.Ben benieuwd of die gaat bevallen. De prijs en de garantie in ieder geval wel.

Harmen.L zei:
Gummiebeer zei:
Kijk eens naar een Eheim 2213 Classic. Zit alles op en aan inclusief slangen, kranen en filtermateriaal. Kosten: �50 nieuw en fluisterstil mits goed aangesloten.

Hieronder verwacht ik wel een JBL bericht 😛

Waar koop jij die nieuw met alles erbij voor 50?

Veldhuis verkoopt soms ook tweedehands spullen als ik me niet vergis. Ik vermoed dat de Eheim 2213 tweedehands was, want ik kan het me haast niet voorstellen dat ze dit compleet en nieuw voor 50 euro aanbieden.
 
De 2213 was nieuw en ook nog de plus. Dus geen 2ehands. Ik wil wel een foto maken van de bon en doos als bewijs 😉
 
Bij deze!

797856_0_82_20140129_140842.jpg


255991_0_82_20140129_140851.jpg


Misschien heb ik wel geluk gehad met het filter dat ik de plus kreeg ipv een standaard 2213 🙂
 
Nu ben ik ook wel benieuwd ja, voor 50 euro is een erg zacht prijsje..

*edit* Te langzaam!

Ik denk inderdaad dat je geluk hebt gehad, normaal is dat volgens mij alleen het filter zonder enige inhoud..
 
Het is niet de PLus.
De plus is de Vulling.
Zit er normaal niet bij.
Heb je ook 2 dubbele kranen,erbij genomen?
Makelijk met afkoppelen.

O,die staan er ook bij? dan helemaal goedkoop.
 
Jammer man dat die winkel zo ver weg is...
 
Alles erop en eraan Bertus. En idd, de dubbele kranen maakt het makkelijker en zonder geknoei van water met afkoppelen :thumbs:
 
Gummiebeer zei:
Alles erop en eraan Bertus. En idd, de dubbele kranen maakt het makkelijker en zonder geknoei van water met afkoppelen :thumbs:

Ja, dat is heel handig. Ook weer met aansluiten,blijven de slangen vol staan.
 
Is zeker weten de complete plus,denk dat ze mis zijn met de prijs daar maar is jouw geluk Gummiebeer!
 
Seabait zei:
Is zeker weten de complete plus,denk dat ze mis zijn met de prijs daar maar is jouw geluk Gummiebeer!

Dat geluk mag af en toe wel. De hobby is al duur genoeg! 😀
 
Klinkt goed allemaal, bedankt voor de reacties! Ik ga eens goed kijken 🙂

Ik vind het nog wel lastig... heb wel ervaring met filters schoonmaken (oud bijbaantje op een vijverafdeling) maar eigenlijk niet met aansluiten of iets... ben nogal bang dat ik een miskoop doe! Ik hoef geen flinke stroming te hebben in mijn bak bijvoorbeeld...
 
De Tetra EX serie! Zijn goedkoop, stil, inclusief kranen en filtermateriaal en handig met onderhoud! 🙂 Ik heb zelf de Tetra EX 700 (700l/h) bij H*rnb*ch gekocht. De Tetra EX 600 zou ook nog makkelijk 100/120 liter aan kunnen, en kost wat minder.
 
Ziet er goed uit, maar is wel bijna 2x zo duur als de Eheim filters 😱
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan