Wat is er nieuw

Gezocht: iemand die verstand heeft van buiten filters (eheim)

• Onderwerp starter Onderwerp starter CisFish
  • Startdatum Startdatum
C

CisFish

Guest
Hoi!

Ik heb een nieuwe filter, de Eheim classic 250. Bij het in elkaar zetten kwam ik er achter dat er een 'vakje; los zit van waar de pot en de deksel aan elkaar bevestigd worden.
Letterlijk het muurtje voor het klipje.
Dat zwerft nu rond in de deksel!
Mijn vraag: Kan dit kwaad met aansluiten, als in water met stroom of water wat eruit komt?

Heb twee fotos bijgevoegd, de ene is goed en de ander zie je duidelijk die ontbreekt.

Bijlagen

• filter.png
    filter.png
    865.8 KB · Weergaven: 144
  • filter2.png
    filter2.png
    783.8 KB · Weergaven: 146
Kan gaan lekken denk ik.

Ik vermoed dat dit puur cosmetisch is. Ik neem tenminste aan dat je het metalen clipje nog wel dicht kunt doen?
Van binnenuit zal het denk ik niet gaan lekken maar wel voorzichtig zijn met vocht van buitenaf natuurlijk, die kop hoort eigenlijk gesloten te zijn.

Als hem nieuw hebt gekocht zou ik hem direct terugbrengen, want dit lijkt me niet de bedoeling.

Ik vermoed dat dit puur cosmetisch is. Ik neem tenminste aan dat je het metalen clipje nog wel dicht kunt doen?
Van binnenuit zal het denk ik niet gaan lekken maar wel voorzichtig zijn met vocht van buitenaf natuurlijk, die kop hoort eigenlijk gesloten te zijn.

Ja dat dacht ik ook, want de andere 'muurtjes' die zijn aan de boven kant gewoon open, maar aan de zij en onderkanten wel vastgemaakt.
Daarom maak ik me daar dan zorgen over, dat ik niet straks geëlektrocuteerd kan worden ofzo.
:S
Als het geen kwaad kan en het water dat punt binnen niet bereikt, dan kan ik het afplakken en klaar....
Maar het hoort natuurlijk niet lijkt mij, het is niet zo dat er een slangetje in gaat lijkt mij..

Heb de foto's even bekeken, maar ik zou als je deze nieuw hebt gekocht gewoon gaan ruilen voor een goed exemplaar. Van Eheim mag je wel verwachten dat de boel heel blijf,t en denk dat dit gewoon een misdruk is een maandag ochtend filter zeg maar.

Oh helemaal overheen gelezen dat het filter nieuw is. Dan natuurlijk gewoon garantie claimen en niet moeilijk doen.

idd nieuwe gaan halen als hij nog in garantie is, geen risico's nemen

Deze pompkoppen zijn geheel en al waterdicht . Ik heb er wel eens eentje onderwater in een emmer laten draaien voor een dag, en er ontstaat absoluut GEEN kortsluiting o.i.d.
Helaas is dat voor de sluiting anders...De pomp heeft 4 klemmen en die zijn ook nodig om de rubberring symetrisch te klemmen tussen de pompkop en de filter"bak".
ALs 1 klem niet klemt, dan zal er, binnen een vrij korte periode, een lek gaan optreden net bij de ontbrekende klem.
De pomp kop dient ( helaas) vervangen te worden.

Bedankt voor jullie reacties.
Aangezien de pomp net nieuw is stuur ik hem retour bij Amazon.
Ik ga vd week gelijk gewoon in de winkel een fysieke halen. Dan zie ik wat ik koop.

Zo zie je maar, denk je goedkoop te bestellen krijg je weer gebreken 😀 Vast niet altijd, maar ik heb het wel altijd hihihi..

Ik zou bellen, situatie uitleggen.

Krijg je een nieuwe toegestuurd, kan je de inhoud overzetten, en daarna de "oude" retour sturen. Is misschien fijner als van de ene naar de andere switchen. Mijn ervaring hierin is positief bij Amazon.

Precies, Amazon doet meestal helemaal niet moeilijk. Uitleggen, foto erbij en ze sturen gewoon een nieuwe.

het deksel van de pompkop, waar her muurtje dus in zit is grotendeels cosmetisch, die kan je er zelf af halen. Enkel een stuk van de uitstroombuis zit daar aan vast.
De eerste types classic hadden dat deksel zelfs niet.
Deze filters zijn idd volledig waterdicht, ik ken zelfs mensen die ze als binnenfilter gebruiken in een kweekaquarium. Volledig onder water. Het deksel daarentegen is niet waterdicht, deze loopt, met of zonder muurtje zowizo vol water als je hem onderdompelt. Kan geen enkele kwaad.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je hem niet mag terugsturen, aan een nieuwe filter mag niets mis zijn, ook al is het enkel optisch.

Bedankt voor jullie reacties.
Aangezien de pomp net nieuw is stuur ik hem retour bij Amazon.
Ik ga vd week gelijk gewoon in de winkel een fysieke halen. Dan zie ik wat ik koop.

Zo zie je maar, denk je goedkoop te bestellen krijg je weer gebreken 😀 Vast niet altijd, maar ik heb het wel altijd hihihi..
Ze komen toch echt allemaal bij Eheim vandaan of je hem nu links of rechtsom koopt.
Veel winkels kopen hun spullen ook gewoon op Amazon of bij Ali in en verkopen ze dan in de winkel met meer winst.
Heb laatst de Eheim skim 350 op Amazon.de gekocht hier 30 a 45 euro daar 19,-.

Ik snap wat jullie bedoelen met omruilen etc, het is alleen zo dat ik gewoon geen dagen meer ga wachten tot er weer eentje bezorgd is.
Ik wil dit weekend beginnen met opstarten, vandaar. Ook vooral omdat ik gewoon geen geduld meer heb haha.. Dat is niets persoonlijks naar Amazon ofzo..

Ik snap wat jullie bedoelen met omruilen etc, het is alleen zo dat ik gewoon geen dagen meer ga wachten tot er weer eentje bezorgd is.
Ik wil dit weekend beginnen met opstarten, vandaar. Ook vooral omdat ik gewoon geen geduld meer heb haha.. Dat is niets persoonlijks naar Amazon ofzo..

Ik neem aan dat je bij een defect product wel je geld terug kan vragen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan