Wat is er nieuw

Gezocht: Smaller blijvende plant met hoog liggend blad.

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
G

GewoonJoey

Guest
Beste mensen,

Omdat de Ludwigia in mijn Betta bakje steeds kleiner word door uitval (waarschijnlijk door het tekort aan licht) ben ik op zoek naar iets nieuws.

Ik zoek een beetje een smaller blijvende plant welke lange stengels heeft en zijn blad bovenin.
Een beetje zoals de Anubias hastifolia.

Op de foto's vind ik het altijd maar lastig om dus daadwerkelijk de hoogte te zien.
Laatste keer dat ik via foto bestelde kreeg ik dus iets heel anders binnen als op de foto stond.

Vandaar dus de vraag hier aan jullie om me verder te helpen met het betta bakje.
Andere mooie alternatieven mogen uiteraard ook voorgesteld worden.

Ik heb een Hygrophila corymbosa bij aquarium-planten.com besteld (http://www.aquarium-planten.com/zoeken/ ... mbosa/1198). Zag er op de foto op internet anders uit, maar ben er heel blij mee. Is ongeveer 30 cm hoog en er komen ook nog eens leuke paarse bloemetjes in onderaan de stelen.
zie foto:
749867_0_82_dscn4424.jpg

Ik vind hem wat vol ogen.
Zelf heb ik meer iets in gedachten zoals deze:
Anubias-hastifolia_zpswipimbvc.jpg

De Anubias hastifolia.

Het moet geen dichte plant zijn i.v.m. het weinig licht hebben onderin.

Braziliaans klimop? Is dat iets?

Ook een optie maar ik denk dat deze combinatie niet staat met de drijver (Limnobium laevigatum).
Deze heeft overigens ook veel licht nodig, dat zal niet lang goed gaan net als met de Ludwigia.

Mooist zou zijn een mooie klein bladerige Echino (Maar deze worden eigenlijk allemaal te groot) of een Anubias zoals boven vermeld.
Mag alleen een wat sneller groeiende zijn.

Wel fijn dat je mee denkt!
Zo mag je wel even door blijven gaan🙂

HYGROPHILA SP. 'TIGER' Heeft heel weinig licht nodig
Ziet er niet zo vol uit, maar ik weet niet of hij snel vermeerderd.

echinodorus harbich
Wel grote bladeren, maar ver uit elkaar. Niet veel licht nodig. Is weer heel iets anders..??

Cryptocoryne lucens (=nevelli?) heeft ook wat langere stelen.
Een Anubias die wat lijkt op de hastifolia, maar kleiner blijft is de A. gracilis.

Omdat Betta's uit Azi� komen zou je eens kunnen gaan kijken naar Cryptosoorten. Cryptocorine balansea is daar een mooi voorbeeld van. Iets voor jouw aquarium?

Hobbygroet,
Jos Hut

Of heel simpel een javavaren op een zuignap vastmaken en die op je achterruit vastplakken?

Heb al een varen of het hout.
Een varen of cryptografie soort word het dus niet.
Wil echt iets zoals de hastifolia.

De gracilis heb ik volgens mij toen der tijd gehad en deze was dus bij aankomst totaal anders als op de foto, hij was erg laag en breed.

Het hoeft niet speciaal Azi� te zijn.
Moet gewoon qua blad en breedte precies zijn wat ik zoek want het bakje was super en mag niet minder mooi worden, hooguit nog mooier.

cryptocoryne pontederiifolia?

Lagenadra meeboldii

Beide mooie planten maar ik denk dat deze erg groot gaan worden.
Te groot ben ik bang.

Ze zouden in mijn Aqua 30 moeten komen dus moete echt klein blijvend zijn.

Binnenkort maar eens even kijken bij de LFS of er toevallig iets leuks tussen staat.

De cryptocoryne pontederiifolia wordt bij mij max 25 cm.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan