Wat is er nieuw

Gezondheid nieuwe sluierstaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiebelkonijn
  • Startdatum Startdatum
W

Wiebelkonijn

Guest
Ik heb een aquarium van 120 liter met sinds vandaag een sluierstaart. In de bak waar hij vandaan kwam (uit de winkel) zaten ook twee calico sluierstaarten en ik dacht dat zij wat huidbeschadigingen hadden, maar de verkoper meldde dat dit bedrog leek door hun kleuren. Toch heb ik m'n bak nu preventief behandeld (incl sluierstaart) met esha2000 en Exit. Ik had gelezen dat je dit preventief kunt doen bij aankoop nieuwe vissen.

Ik begin nu net met sluierstaarten (heb altijd garnalen en tropisch gehad) en vraag me af of dit een gezond dier is, misschien iemand met veel verstand van sluierstaarten die mij dit kan vertellen aan de hand van de foto's?

Als alles goed gaat, wil ik graag nog 1 sluierstaart erbij kopen.

GR8_97K05ite3shBZAHy0xfJzbv10mWi.png

GR8_97K05ite3shBZAHy0xfJzbv10mWi.png

Er lijkt er wat verdikte slijmhuid op de rug te zijn vlak bij de staart? Op de foto's is het niet heel goed te beoordelen. Zijn de grijzige schubben op de zijkant pluizig of verdikt?

Lijkt me een gezonde vis verder 😉

Dit is een jonge oranda trouwens. Deze wordt nog oranje.

Wat zijn de maten van je aquarium, want 120 liter is niet veel voor een aquarium met sluierstaarten.

Heb je een lido 120? Dit is helaas te klein voor sluierstaarten.
Heb je je ingelezen over sluierstaarten? Lees anders eens dit artikel:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 989&page=2

Oranje? He jammer, vond juist dat zwarte zo mooi 🙂, maar het lijkt me ook leuk om verkleuring te zien.

De grijze schubben zijn net als de rest van de schubben vlak en niet pluizig of verdikt. Die verdikking inderdaad zit er wel 🙂

Te klein? Ik rekende 50 liter per sluierstaart (dat had ik gelezen) en vond dat ze het bij mij aardig riant en ruim hebben als ik andere huisvestingen bekijk... (ja, niet die van jou zie ik nu :)).
Voor nu lijkt me m'n Lido toch een hele goede opstart? Visje is nu nog slechts enkele cm. Ik weet dat ze snel groeien, maar ik denk niet dat ik a la minute een andere bak moet hebben, toch?

Bedankt voor je antwoord trouwens! Is het geslacht overigens ook al te zien?

Het minimale is 50 liter per vis �n minimaal 100 en beter 120cm lengte zwemruimte. 😉

Hier zou ik ook zeker even lid van worden. http://goudvis.forum2go.nl/

Dat valt wel mee ik kom er bijna elke week 1x en dan heb ik weer zat nieuwe dingen te lezen (ik ben het enigste lid zonder sluiers denk ik 😛 ). Het is alleen niet zo groot als dit forum dus langzamer. Zoveel Nederlandstalige Goudvisliefhebbers zijn er ook niet.

Botia zei:
Dat valt wel mee ik kom er bijna elke week 1x en dan heb ik weer zat nieuwe dingen te lezen (ik ben het enigste lid zonder sluiers denk ik 😛 ). Het is alleen niet zo groot als dit forum dus langzamer. Zoveel Nederlandstalige Goudvisliefhebbers zijn er ook niet.
Waarom hebben alle winkels zoveel soorten goudvisen? Er zijn volgens mij best veel liefhebbers maar misschien zitten ze nog niet op het forum.

Om meer keuze te kunnen bieden.
En inkoop kosten ze geen drol, per 100.

Om er enkel 100 in te kopen, kost ook transportkosten.
Nemen ze 10 soorten, gaan de transportkosten omlaag.

Ondanks dat het meer zijn.

Enchiridion zei:
Botia zei:
Waarom hebben alle winkels zoveel soorten goudvisen? Er zijn volgens mij best veel liefhebbers maar misschien zitten ze nog niet op het forum.

95 procent van de verkochte sluierstaarten komen in een kom of veel te klein bakje..
Dat noem ik geen liefhebbers.

Verreweg de meeste mensen met een groot aquarium kiezen voor tropisch.

Dus er zijn maar weinig goudvisliefebbers

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan