gezwel goudvis


C

charlyy

Guest
Hallo!

Ik heb een goudvis (14 jaar), die sinds enkele weken een groeiend tumorachtig letsel heeft thv de flank.
Hij heeft er geen last van, zwemt niet scheef...

Omdat het echt wel grote proporties begint aan te nemen, wou ik graag advies!
Ik vermoed dat het iets viraal of schimmelachtig is...

ik wil graag enkele fotos uploaden, maar dit gaat enkel via een URL blijkbaar?
 
Welkom op het forum.

De goudvis is eigenlijk ook geen vis voor in aquaria (tenzij je een 3m lang aqua hebt). Daar worden ze simpelweg te groot voor. Hoe groot is jouw bak?

Foto is inderdaad handig.
 
718465charlyy_0_82_dscn1550.jpg
 
274984charlyy_0_82_dscn1559.jpg



grootte van bak is ongeveer 60cm op 20cm ruw geschat
met gewone pomp
ververs om de 6 weken
...

alvast bedankt !
 
.........om de 6 weken :O

Hier gaat heel wat verkeerd ten eerste zitten deze vissen in een veel te kleine bak. Het zijn eigenlijk vijvervissen. Neem aan dat je weet dat ze eigenlijk 30-40 cm groot kunnen worden.

Ten tweede goudvissen zijn enorme vervuilers die moet je onder normale omstandigheden elke week voor 50% verversen en in jouw geval zou elke dag verversen nog te weinig zijn.

Lees dit topic maar eens door dan kom je al heel wat meer te weten:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1116989

Meer verversen is voor nu echt noodzakelijk en zo snel mogelijk op zoek naar een groter onderkomen liefst vijver.
 
Pffff en weer gevlogen om moedeloos van te worden.
 
Zo zie je maar weer: het maakt geen bal uit op welke toon je iets zegt. Sommigen vragen hulp en nemen advies aan, anderen vragen hulp en willen alles horen behalve dat ze zelf de verantwoordelijke zijn voor de toestand van de vis. Het arme dier. 14 jaar in z'n eigen ontlasting moeten zwemmen. Daar zou je zelf ook gezwellen van krijgen.
 
Ja mee eens... Helaas zijn goudvissen sterke vissen en daardoor langer in zulke omstandigheden moeten leven..
 
14 jaar!
phoe die hebben het lang vol gehouden.
 

Terug
Bovenaan