Wat is er nieuw

GH en KH vraagje

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Mijn tuinvijver heeft een overloop, eens hoger dan 118cm loopt het water via een overloop de riool in.

Aangezien het deze winter serieus heeft geregend is het water serieus verdund.

16 Gh --> 8 Gh
8 Kh --> 6 Kh (ondertussen bijgevuld met Kh+ )

Sinds een tijdje is het water niet meer zo veel bijgekomen dat het de riool in stroomde en vroeg ik me af ;

- Als er ondertussen water verdampt, gaat er enkel water de vijver uit maar blijven de mineralen wel achter zodat de concentratie ervan toeneemt en Gh en Kh dus zullen stijgen.

Klopt mijn stelling ? Ik zou dit willen weten om te weten wanneer ik Gh+ en Kh+ moet toevoegen of net niet.
 
Ik kan het ook te weten komen door te meten bij verschillende waterstanden maar dan moet ik nog ff wachten tot het +20�C wordt 🙂
 
Inderdaad maar dan in minder water, dus grotere concentraties. Dus als je een volle vijver hebt met bv 10gh en 7kh dan zou dat willen zeggen dat bij verdamping van het water deze waarden zouden stijgen.
 
Het klopt als er water verdampt dan nemen de waardes opgeloste stoffen toe omdat deze niet meeverdampen.
Gewoon even de tuinslang erin hangen en dan zou de waardes ook omhoog moeten gaan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan