Wat is er nieuw

Ghost tube en harnasmeervallen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Apotheose92
  • Startdatum Startdatum
A

Apotheose92

Guest
Hey,

Ik lees op engelstalige websites vaak dat mensen voor mesvissen ghost tubes gebruiken. Doorzichtige plastic buizen waar de mesvissen in zitten. Dit zodat ze van de vis kunnen genieten. Nu ben ik benieuwd of dit ook geschikt is voor harnasmeervallen. En is dit uberhaubt geschikt?

Als het naar jullie mening niet geschikt is: hebben jullie tips qua decoratie materiaal waardoor de harnasmeervallen (L Nummers) meer zichtbaar zijn? Ik gebruik nu keramiek legholen. Maar sommige (ik weet dat sommige L nummers schuwer zijn) zie je daarom niet zo vaak
 
Ik weet niet zo goed of ze het ook prettig vinden om hier in te liggen, je zou het kunnen proberen. Eitjes leggen zullen ze er niet in doen aangezien de eitjes niet hechten aan het gladde materiaal.
 
En met welke decoratie materiaal zijn ze het beste te zien? Ik hoef ze niet volledig te zien, maar nu als hij in mijn keramiek tube ziet zie ik hem helemaal niet haha. Een halve kokosnoot misschien?

Eitjes hoeven van mij niet, ik heb helaas 2 mannetjes. En mijn andere L nummers zijn nog niet geslachtsrijp en zijn een stuk beter te zien

(p.s: heb je website net gezien en heb je een berichtje gestuurd 🙂 )
 
Je kunt er natuurlijk best mee experimenteren, gewoon een stukje pvc-buis neem ik aan dat het is. Zie je vanzelf wel of ze er gebruik van maken.
En misschien als je het van binnen wat opschuurt dat de eieren nog hechten ook 😉
 
Sommige vissen zie je veel (guppen bijvoorbeeld) en andere vissen zie je zelden (schuwe L-nummers) dat vind ik juist de charme. En natuurlijk staan er wel eens mensen bij de bak die zeuren dat ze bijna geen vis zien. Maar daar moet je liefhebber van zijn, af en toe een kwartier stil voor de bak zitten en een glimp L-nummer opvangen.

Een beetje geduld en juist voer wil ook wel eens helpen om ze uit de tent te lokken.
 
Haha weet ik aurora 🙂 toch bedankt. Ik ben idd altijd blij als ik mijn L201 zie rond huppelen. Maar mijn l205 zat in de winkel in een halve kokosnoot en was op zich best te zien en hij had het gevoel van veiligheid. Maar sinds hij bij mij is en een keramiek tube heeft gevonden zie je alleen zijn staart uitsteken haha! Terwijl ik zoveel plekjes voor mijn L nummers gecre�erd hebt van natuurlijke producten waar ik toch nog een glimp van ze kan opvangen(hout/groten enzo.

Ik denk dat ik de tube weg ga pakken zodra hij er uit is en dan kijken welke andere plek hij op zoekt. Zijn er genoeg 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan