Wat is er nieuw

gibbiceps of toch een andere soort ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bono
  • Startdatum Startdatum
B

bono

Guest
Hallo allemaal
Ik twijfel over het verhaal van de verkoper (kreeg hem trouwens gratis) een Gibbiceps volgens hem.

Nu twijfel ik hierover omdat de meeste mensen toch aan een andere soort denken. Graag jullie mening/ervaring met deze soort.

Mijn (gibbiceps) (krijg hem niet goed gemeten maar schatting rond 20 a 25 cm.) rustige vis en valt geen vis lastig of planten. Hij slaat er dus ook niks uit de grond ! Mooi zwevende vis als ie zwemt en plakt regelmatig aan de ruit maar zit voornamelijk onder een paar stronken hout. Ik heb de vis nu een aantal maanden (schatting 4 maanden zelf). Hij eet vanalles wat je hem voor houd maar vooral algen van de ruiten.

Hier de foto (deze is donker omdat de ondergrond zwart is waar hij rustiger van is geworden ipv zand. Met zand had ie een gelige/oranje gloed over zijn donkere lichaam.

Wat denken jullie dat deze vis werkelijk is ?
651532bono2006_0_82_20140929_19.jpg

271556bono2006_0_82_20140929_19.jpg
sorrie wazige foto van telefoon.
hier nog zijn patroon met zand kleurige ondergrond en licht op het lichaam.
678691bono2006_0_82_20141105_22.jpg

ook nog een staart patroon
263993bono2006_0_82_20141105_22.jpg

hier de nieuwste foto van gisteren.
932618bono2006_0_82_20141105_22.jpg

100% met botia eens. ik had namelijk ook een koppel van kost 4�/st en deze is een vrouwtje want de mannelijke soort blijft veel kleiner als vrouwtje. aparte vis heel erg schuw komt haast niet tevoorschijn.

Sowieso een Pterygoplichthys.
Ik ben geen expert maar de tekening vind ik niet lijken op P. gibbiceps of P. joselimaianus. Dus inderdaad waarschijnlijk een P. pardalis.

Die is absoluut niet agressief of zo, maar wordt rond de 30 centimeter en heeft wel een bak van minstens anderhalve meter met veel hout nodig. Kun jij hem/haar dat bieden? Dan is het absoluut een mooie en interessante vis!

Ik had de joselimaianus in een 1.50 bak en dat werd al te krap. Als de vis ��n keer met z'n staart zwiepte zat 'ie aan de overkant met z'n neus tegen de ruit. Nu dus een grotere bak 😉 Wat voor maat bak heb je deze vis zitten? Ze groeien erg snel. Ik vind het persoonlijk wel prachtige vissen.

Dank jullie wel !

De bakmaat is prima 2 meter dus hij kan lekker zwemmen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan