Gino's vizzle (Gino88)


Ja, zo gaat dat met die vissen... Ik had een man, die overleed, en hoopte een nieuwe man te hebben gevonden, maar Pepper is nu definitief een dame, met iets uitpuilende cloaca dus. Een bak vol vrouwen...

Maar jij kunt in ieder geval wel eitjes verwachten eerdaags. Lekker veel rode muggenlarven voeren, dat schijnt goed voor de voortplantingszin te zijn...
 
Typische vissen dan hè. :p

Het was eigenlijk niet de bedoeling dat de goudvisjes in de huidige bak hun ding zouden doen. 😂 En ik had willen wachten tot ze wat ouder zijn. But there's no stopping nature...
 
Tja, en Roofje zit dan weer te sjacherijnen in de andere bak...
black and white vintage GIF by Okkult Motion Pictures
 
Haha, jij weet ze altijd leuk te vinden die plaatjes. :DD (Over plaatjes gesproken, ik moet raad-de-vis weer eens bekijken....)

Ik twijfel nog over roof-roof. Het grootste deel van de tijd voert hij niet zoveel uit, en dan is een bak van 1.20 niet zo erg. Maar hij blijft groot... Ik moet eigenlijk gewoon maar die bak van 3 meter erbij kopen... :deal: En dan voortaan op de bank gaan slapen.
 
Kan je geen luchtbedje in die 3-meterbak leggen, en dan in een slaapzakje gezellig bij Roofje in de bak gaan liggen... een natuurlijk waterbed :DD!
 
En dan mijn eigen bed uit gejaagd worden door rooflief, nee dank je. 😂 👍
 
Oeiiiii... ik sta in de dierenwinkel en deze goudvis wil meegenomen worden:

20210519_165617.jpg


20210519_165624.jpg


Hij is bronskleurig met een bijna paarse gloed....

Ik zeg voor nu nee.... I am strong.
 
Oeiiiii... ik sta in de dierenwinkel en deze goudvis wil meegenomen worden:

Bekijk bijlage 325647

Bekijk bijlage 325648

Hij is bronskleurig met een bijna paarse gloed....

Ik zeg voor nu nee.... I am strong.
Arm beestje. Die zwemt met zijn mooie oranje vriendinnetje van het weekend in een kommetje in een slaapkamer van een kindje en ben je te laat :cry:

Het had zo mooi leven kunnen zijn in een 2 meter villa:rolleyess:
 
We weten stiekem allebei dat alleen een vijver een echte villa is. 😇

De kans is groot dat hij nog wel een tijdje daar zit. Die winkel verkoopt ze niet zo snel. :) Dus ik kan er nog even over nadenken.

Maar je hebt natuurlijk liever iets onderbezetting in een bak dan dat het druk wordt. Als ik alle vissen koop die ik leuk vind, gaat het hier wel héél gezellig worden! 😅 We hebben eigenlijk meer @Olympus 'en nodig met vijvers, om alle beestjes mooie plekken te geven.

Al denken importeurs dan natuurlijk ook weer: "heeeeee onze vissen gaan hard daar in Nederland. we laten er maar eens wat extra kweken" etc etc etc
 
Soms moet je ook gewoon op je gevoel afgaan en niet alles dood redeneren ;))

Een 2 meter is best een aardige villa dan waar ze gewoonlijk in belanden.

Gewoon ruimte maken. Die kreeft kun je een heerlijk soepie met een scheutje room en cognac van maken. Je kunt nog wat kwijt in je test straat. Dat scheelt dan al wat aan een eventuele overbezetting :cool:
 

Hahahaha heerlijk ben jij. :DD

Ik kan je het blijde (ahum) nieuws vermelden dat er geen kreeften meer bij de goudvissen zitten! De moederkreeft (de oudste die ik heb) is vorige week doodgegaan en een paar dagen later volgde een van haar dochtertjes. Toeval of..... Maar goed, er was er nog één over en die heb ik in de andere bak gedaan, bij de probleemvissen. Misschien eten die haar wel op! Ben jij ook weer blij. :p:ROFLMAO:

Haha maar je hebt gelijk: ik ga dan weer alles lopen doordenken. Maar ik wil natuurlijk juist zorgen dat alle visjes goed zitten. ^^
 
Oeiiiii... ik sta in de dierenwinkel en deze goudvis wil meegenomen worden:

Bekijk bijlage 325647

Bekijk bijlage 325648

Hij is bronskleurig met een bijna paarse gloed....

Ik zeg voor nu nee.... I am strong.
Leuke vis maar zo een is waarschijnlijk in no time helemaal oranje.
Dit is gewoon de baby kleur zeg maar, op de kieuwdeksel en de staart zie je de kleur er al doorheen komen helaas.

Als je er echt 1 wilt die zo lang mogelijk bruin blijft moet je op marktplaats kijken, zijn best wel wat mensen met wildkleurige/verwilderde goudvissen. Die blijven of helemaal zo of pas na een aantal jaar oranje.

Die zie je natuurlijk eigenlijk nooit in de handel want bij de standaard goudvissen gaat het de consument gewoon om de gouden kleur natuurlijk, bruine goudvissen verkopen niet.
 
Dank je voor de toelichting! Ik vermoedde al dat het geen blijvende kleur is. ;-(

Oranje, bwuhhhhh. ;)
 
We weten stiekem allebei dat alleen een vijver een echte villa is. 😇

De kans is groot dat hij nog wel een tijdje daar zit. Die winkel verkoopt ze niet zo snel. :) Dus ik kan er nog even over nadenken.

Maar je hebt natuurlijk liever iets onderbezetting in een bak dan dat het druk wordt. Als ik alle vissen koop die ik leuk vind, gaat het hier wel héél gezellig worden! 😅 We hebben eigenlijk meer @Olympus 'en nodig met vijvers, om alle beestjes mooie plekken te geven.

Al denken importeurs dan natuurlijk ook weer: "heeeeee onze vissen gaan hard daar in Nederland. we laten er maar eens wat extra kweken" etc etc etc
Kan iedereen een vijver aanraden :p heb al genoeg afgedankte bejaardjes rondzwemmen
 
Nog een vraagje trouwens aan jou. :) Effen zwarte goudvissen, die behouden normaal gesproken hun kleur niet; als ik het goed begrijp doen enkel zwarte telescoopogen dat (door een bepaalde genetische link in hun kweekvorm) en kruisingen met koikarpers...

Hoe lang duurt het ongeveer voor een --vooralsnog-- zwarte goudvis, die geen van beide elementen heeft meespelen (dat gok ik maar even), de kleur begint te verliezen? Kan zoiets jaren duren? Aangezien mijn zwarte komeetstaart tot nu toe geen tekenen van verkleuring vertoont. Hij moet nu minstens een jaar oud zijn. Of nouja, dat denk ik aangezien ik hem in december vorig jaar kocht, en hij had al gauw paaipukkels en mannelijk volggedrag...

Hij verloor een keer een schub en toen zag ik dat er wel degelijk shiny oranje onder het zwart zit.
 
Ik weet bijna zeker dat dat wel een kruising is met een koi.
Dus dikke kans dat die zwart blijft.
 
Hmmmmm..... Ik vraag me dat dus al een tijdje af.... Heb me dan ook helemaal suf gekeken naar plaatjes die de anatomie van koi met goudvissen vergelijken. Hij heeft wel een net wat grotere neus dan de andere goudvissen lijkt het, en zwemt rond alsof zijn batterijen op 200% staan.
 

Ja hij ziet er gewoon iets anders uit, iets andere bek idd
 
Zwarte telescopen blijven ook niet altijd zwart. heb er nu 2 gehad. De eerste kreeg witte met wat oranje vlammen in de staart en jules die ik nu heb zal niet lang duren dat die helemaal oranje is. Erg jammer. Ik heb wel een moor gehad die wel zwart bleef. Die hebben zulke leuke koppies. Net garfield.
 

Hahahaha heerlijk ben jij. :DD

Ik kan je het blijde (ahum) nieuws vermelden dat er geen kreeften meer bij de goudvissen zitten! De moederkreeft (de oudste die ik heb) is vorige week doodgegaan en een paar dagen later volgde een van haar dochtertjes. Toeval of..... Maar goed, er was er nog één over en die heb ik in de andere bak gedaan, bij de probleemvissen. Misschien eten die haar wel op! Ben jij ook weer blij. :p:ROFLMAO:

Haha maar je hebt gelijk: ik ga dan weer alles lopen doordenken. Maar ik wil natuurlijk juist zorgen dat alle visjes goed zitten. ^^

Oei hoewel ik niet van enge kreeften hou vind ik dit toch wel sneu nieuws. De stip wellicht?

@edit. Hoe dit bericht nu hier beland is maar je begrijp dat het uit dat andere topic komt.
 

Hahahaha heerlijk ben jij. :DD

Ik kan je het blijde (ahum) nieuws vermelden dat er geen kreeften meer bij de goudvissen zitten! De moederkreeft (de oudste die ik heb) is vorige week doodgegaan en een paar dagen later volgde een van haar dochtertjes. Toeval of..... Maar goed, er was er nog één over en die heb ik in de andere bak gedaan, bij de probleemvissen. Misschien eten die haar wel op! Ben jij ook weer blij. :p:ROFLMAO:

Haha maar je hebt gelijk: ik ga dan weer alles lopen doordenken. Maar ik wil natuurlijk juist zorgen dat alle visjes goed zitten. ^^
Gecondoleerd met kreeft😢
 
Dank u dank u.

Oei hoewel ik niet van enge kreeften hou vind ik dit toch wel sneu nieuws. De stip wellicht?
Ik vond de timing met de stip ook toevallig! Heb lopen Googelen maar kan er niets over vinden dat de stip-parasiet ook in kreeften zou nestelen.

De kreeft die als eerst overleed was al een tijdje aan het aftakelen. Zag 'r de laatste tijd vaak maar wat liggen en dan vroeg ik me af of ze niet dood was. Hobbelde ze even laten gewoon weer verder. Die komt dus niet als verrassing. De andere wel. Maar deze kreeftjes heb ik vaker ineens dood zien gaan zonder duidelijke aanleiding...

Gelukkig hebben we de beelden nog. ;)
 
Ik denk dat stip ook wel een kreeft te pakken neemt. Zou niet weten waarom niet. Visfilet of kreeft filet zal weinig uitmaken voor ze. Voor de liefhebber is kreeft een ware delicatesse. Ik denk dat je het alleen niet zie want ze zullen onder die schaal/panster of hoe dit heet nestelen. Maar goed dat je geen soepie heb gemaakt wie weet hoe je er dan uit had gezien :cool:

Was die middelste al gehandicapt doordat je het beste deel al heb geproefd?

Maar sneu blijft het. Als hij in de soep is verwerkt sta je er niet bij stil maar als je ze zo zie hobbelen :confused:
 
Ik weet niet of ze onder de schaal zouden kunnen komen. Misschien wel in de kieuwen of zo. Als kreeften die hebben, tenminste. Geen idee. ;) Maar vreemd dat er dan niks over te vinden zou zijn aan studies, of verhalen uit de sector.

De middelste heb ik niet aangevreten hoor. XD Dat was die oudste kreeft, de moeder van de andere twee. Ik heb haar 2 jaar geleden binnen gekregen en toen miste ze al één van haar scharen. :)

Of nee: ze had links een kleinere schaar (was dus al eens vervangen) en die is ze later nogmaals kwijtgeraakt en definitief...
 
kreeft zijn echt nie gevoelig voor vissen ziekte denken ik van natuur zijn het aas eters doden vis en anderen zooie
 
Wat heb je gebruikt tegen witte stip? De meeste kreeftachtigen kunnen slecht tegen medicijnen
 
Wat heb je gebruikt tegen witte stip? De meeste kreeftachtigen kunnen slecht tegen medicijnen
Kan zijn dat ik hier in fout ben aangezien ik verre van een deskundige ben in visziektes puur omdat ik hier nihil ervaring mee heb , ik herinner me wel eens dat ik een clownbotia had aangekocht en deze vol witte stip zat , ik herinner me toen de temp te verhogen richting de 30 graden en dit heefd geholpen ? Is dit ook een soort van remedie dan tegen ick ?
 
kreeft zijn echt nie gevoelig voor vissen ziekte denken ik van natuur zijn het aas eters doden vis en anderen zooie
Ik verwacht het eerlijk gezegd ook niet zo snel, in ieder geval bij witte stip niet. Maar ik sta open voor nieuwe info. :)

Wat heb je gebruikt tegen witte stip? De meeste kreeftachtigen kunnen slecht tegen medicijnen
Ik heb de eerste tijd niets gedaan, geen middelen toegevoegd. Sinds vannacht een UVC-lamp aan de bak hangen omdat het nu wel lang genoeg geduurd heeft. Maar niets geks gedaan dus, denk ik, wat die kreeften betreft. 🤔 De bak vooral met rust gelaten.

Kan zijn dat ik hier in fout ben aangezien ik verre van een deskundige ben in visziektes puur omdat ik hier nihil ervaring mee heb , ik herinner me wel eens dat ik een clownbotia had aangekocht en deze vol witte stip zat , ik herinner me toen de temp te verhogen richting de 30 graden en dit heefd geholpen ? Is dit ook een soort van remedie dan tegen ick ?
Witte stip gaat (in gerijpte bakken) vaak uiteindelijk zelf weg. Volgens sommige bronnen zou een temperatuurverhoging naar 30-31 gr kunnen helpen. Weer andere zeggen dat dat niet effectief is. Er zijn geloof ik ook meerdere varianten van stip. Wellicht werkt die temperatuursverhoging bij sommige dan beter. Wat het in ieder geval doet is de levenscyclus versnellen.
 
Had ik dus al gedaan, overigens met de term "crayfish". :D Hoezeer ik mijn kreeftjes ook ziek heb gewenst, ik vind er niks over terug lol.
 



Het is denk ik maar goed dat ik een van mijn nieuwere aanwinsten, de witte zebracichlide in deze video, niet bij de goudvissen gestopt heb. 👀 Wat een onverdraagzaam kreng! Hij is de kleinste vis van de bak en nog niet eens volwassen, maar op de roofvis na vliegt hij alle vissen aan. Gelukkig zijn het allemaal taaie vissen in de Rio 240.

Ik denk dat ik er serieus over na moet gaan denken om t.z.t. een derde grote bak aan te schaffen. Als er nu een conflict optreedt in een van de bakken, heb ik er misschien geen goede oplossing voor....
 

Terug
Bovenaan