Wat is er nieuw

glas staat beetje bol en kit mist voor een deel

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
43
ik kwam er net achter dat aan de achterkant van het aquarium het raam een beetje bol staat ongeveer een halve cm. en dat er een deel van de kit mist waar de stabilisatie strip mee vast gelijmd zit.

20161028_122538.jpg
20161028_122534.jpg
20161028_122534.jpg

Ik ben geen techneut maar nu staat er natuurlijk meer druk op waardoor je die bolling krijgt. Hoe en of je dat kan repareren weet ik zo niet.

heb het al weer gerepareerd had het ook even benoemd in ander topic daar goede raad gekregen wat te doen alle oude kit uit gesneden en opnieuw weer gekit. nu een stuk buis er achter geplaatst (paste er mooi net tussen) zodat de druk wat afneemt

werd ook wel tijd voor een schoonmaak beurt van de strippen :sorry:😳😀

groet

jaap

Ik hoop toch wel dat je um eerst drie kwart leeg heb laten lopen zodat het glas terug kwam en toen gekit en gewacht met vullen tot de kit droog was anders blijft het glas teveel druk houden.

Van het schoonmaken normaa zit de lichtkap vast geschroeft en kan je daar wat lastig bij komen maar het nu wel even schoongemaakt.

En ja heb hem eerst deel leeg laten lopen en hem toen vast gekit en er nog een buit achter geklemt zodat die de druk deels weg neemt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan