Wat is er nieuw

Glas vervangen eheim jäger

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Vraag door omstandigheden is het glas van onze eheim jäger gebarstem.

Nu hebben we hier ook een kapotte eheim Jager liggen van dezelfde Wattage en willen we het glas vervangen.

Weet iemand een how to of iets dergelijks met voorkeur van plaatje praat of fimpje
 
Ik zou er niet aan beginnen als je voor redelijk weinig een nieuwe kan kopen. Je werkt hier wel met 230V. Je hoeft maar een kleine fout te maken en je water staat onder spanning waar jij dan net je hand in steekt. Tenzij je een goede levensverzekering hebt zou ik het niet eens overwegen.
 
Dat noemen ze nou: Verkeerde zuinigheid!
 
Die dingen zijn niet voor niks waterdicht, dus hoe je überhaupt glas eraf haalt en nieuwe erop zet.....
 
Die dingen zijn niet voor niks waterdicht, dus hoe je überhaupt glas eraf haalt en nieuwe erop zet.....

Ze zijn ooit in elkaar gezet, dus het zou moeten kunnen.

Maar dat zijn profs die dat maken en hebben speciaal gereedschap. En erg belangrijk. Een test!!
 
Gwn met lijm en een malletje worden die dingen in mekaar geperst.

Uit elkaar halen lijkt me de grootste uitdaging..
In mekaar zetten en waterdicht lijmen lijkt mij niet het meest complexe mits je alles goed schoon hebt gemaakt en de goede lijmen gebruikt.

Maar denk niet dat al dat werk opweegt tegen het gemak van gwn een nieuwe kopen
 
IK had r ook, ik zou zeggen, niet aan beginnen. Om de aansluiting goed te krijgen. kost veel tijd.

Voor 5-10 euro heb je een andere, zou het risico ook niet nemen.
 
Koop een aquamedic titanium die breek je niet zo snel.
Heb je wel een externe controller nodig maar ja dan heb je ook wat :thumbs:
 
Een Jäger kost je nog geen 20 euro, wil je daar echt risico voor nemen?
 
allen bedankt voor de input. Natuurlijk heb je al een jager voor weinig maar daar gaat het mij niet om.
 
Ondanks alle adviezen om het niet te doen wil je graag geëlektrocuteerd worden. Ik ga je daar niet bij helpen. Succes.
 
verbaasd heb ik de discussie gevolgd
1 als het glas stuk is dan is er maar 1 ding in de kliko met dat ding
onderdelen zijn niet los verkrijgbaar dus klaar
Ts moet wel beseffen dat zij/hij niet alleen zijn eigen leven in de waagschaal stelt is die zelf bij maar ook zijn levende haven in de bak
en deze kunnen niets doen omdat de baas zo eigenwijs is :stom::sorry:
 
De electro afval bak van de gamma denk ik.

11CBE00E-54FA-4AB3-BB74-C8FA3EE0192B.jpeg


Deze breekt niet zo snel.

Heb hem nu een maandje en ben er heel tevreden over.

Ik heb deze gekocht niet omdst ik een jager gebroken heb maar mijn bodem verwarming ging voor de 2e keer stuk.
Dus nu hangt deze aan de controller.
 
knap buisje Dirk maar geen eigen thermostaat ingebouwd als ik het wel heb
 
knap buisje Dirk maar geen eigen thermostaat ingebouwd als ik het wel heb
Klopt

Ik had nog een controller maar voor 35 heb je er een van inkbird.

Voordeel je kan de tempreatuur op een andere plek meten.
Minder aan en uit geschakel. De thermostaat in een jager of soortgelijke verwarmings staven zijn sowieso de zwakste plek.
Als je het glas even niet meerekend 😀
 
Op veel apparaten staat 'warining, risk of electric shock. Do not open.' Als je vervolgens schroefjes ziet en enigszins weet wat je doet dan is het geen groot probleem om dit te doen.
Als apparaten niet op een normale manier open te krijgen zijn, zoals een aquarium verwarming, zou ik er zelf zeker niet aan beginnen, en ik durf te zeggen dat ik goed weet wat ik doe.
Heb je wel eens een verwarming aangeboden ter reparatie onder garantie? Weet je wat de fabrikant ermee doet? Juist, in het ronde archief gooien.
Dit soort apparaten zijn NIET te repareren. Als je het toch probeert, zorg dat je verzekeringen goed op orde zijn en schrijf alvast een testament. Zeer onverantwoord om dit te doen, zowel voor jezelf als voor de dieren in je bak.
Koop een nieuwe, bespaar jezelf moeite, teleurstelling en een enorm risico.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan