Glasmeerval ziek

Britterbal

New member
Lid geworden
4 mei 2022
Berichten
3
Leeftijd
23
Hallo dierliefhebbers,

Ik maak me enorm zorgen om mijn vissen.

Ik heb sinds eind februari een aquarium met glasmeervallen, dwergklauwkikkers en later 2 garnalen bij gezet.

een paar weken terug is een van mijn glasmeervallen gestorven. deze leek niet ziek alleen leek hij zich meer te ‘verstoppen’ als de rest van de groep (ik had 5 meervallen)
nu sinds gister leek een van de meervallen ziek, en vandaag vertoont eentje dezelfde symptomen in mindere maten. ik maak me er zorgen om en ben gaan googlen, hier kan ik helaas niks vinden over iets wat hierop lijkt.

de onderkant van het lichaam lijkt een stuk dikker, een andere kleur en hij heeft zijn bekje iets open. zie afbeelding, de rechter ziet ziek

herkent iemand dit of heeft enige suggestie wat ik zou kunnen doen?
39E49732-09ED-43B1-B498-642E98BA2278.jpeg
 

Bijlagen

  • 8F12A2FE-B513-411A-8599-0AE7A2CF85E2.jpeg
    8F12A2FE-B513-411A-8599-0AE7A2CF85E2.jpeg
    267 KB · Weergaven: 74
Kun je wat meer info geven over het aquarium zelf? (formaat in cm) (totaalfoto van de bak) en je waterwaardes?
 
Heb je hier ook rekening mee gehouden?

Citaat van Aquainfo:

Bij de inrichting moeten we wel rekening houden met veel zwemruimte, maar zoals bij de meeste meervallen hebben ze het niet zo begrepen op te sterke belichting en daarom moeten we het aquarium plaatselijk dicht beplanten en ook door middel van kienhout en drijfplanten van schaduw voorzien.
 
Kun je wat meer info geven over het aquarium zelf? (formaat in cm) (totaalfoto van de bak) en je waterwaardes?
de bak is 60 x 40 x 40 waterwaardes gecheckt met zo’n teststrip. alles leek oke alleen cl2 lijkt een beetje op het randje.
 
Heb je hier ook rekening mee gehouden?
Citaat van Aquainfo:
Bij de inrichting moeten we wel rekening houden met veel zwemruimte, maar zoals bij de meeste meervallen hebben ze het niet zo begrepen op te sterke belichting en daarom moeten we het aquarium plaatselijk dicht beplanten en ook door middel van kienhout en drijfplanten van schaduw voorzien.
bedankt voor het bericht! hier was ik niet van op de hoogte. ik ga zorgen dat er drijfplanten in mijn aquarium komen. zou dit echter een oorzaak kunnen zijn van ziekte?
 
de bak is 60 x 40 x 40 waterwaardes gecheckt met zo’n teststrip. alles leek oke alleen cl2 lijkt een beetje op het randje.
Ja dan weet ik helaas voor jou de oorzaak: je bak is te klein, glasmeervallen horen in een aquarium van minimaal 150 cm gehouden te worden, kleiner houden zorgt voor veel ellende
 
Terug
Bovenaan