Wat is er nieuw

glasplaat als kap gebruiken, kan dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chelle-T
  • Startdatum Startdatum
C

Chelle-T

Guest
Hallo allemaal,

Voor mijn Juwel Rekord 700 aquarium heb ik een nieuwe lamp gekocht (LED Unit) omdat ik niet tevreden was over de standaard TL in de standaard kap van het aquarium. Het licht dat ik nu heb is heel mooi en veel helderder, echter past mijn kap er niet overheen. Op dit moment heb ik dus een open aquarium, wat ik persoonlijk heel mooi vind. Echter heb ik gemerkt dat de temperatuur van het water drastisch gedaald is en dat kan de bedoeling niet zijn. Ik moet dus iets verzinnen om het aquarium toch af te dekken!

Ikzit er aan te denken een glazen plaat op maat te maken en deze op het aquarium te leggen. Zo behoud je ook het zicht van boven in de bak. Nou vroeg ik mij alleen af of dit praktisch gezien ook zo mooi is als het lijkt. Gaat mijn LED lamp gewoon door glas heen schijnen of gaat dat spiegelen o.i.d.? En hoe snel krijg je aanslag op je ruit?

Ik zal zodra ik thuis ben wat fotos plaatsen om een beter beeld te geven van mijn bakje.

Ik hoor graag van jullie!!

Groeten Chelle

Nou,daar zie je dan even wat van,tot hij condenseert.

Hou hem dan weerszijde 5 cm vrij.
Vind het niet DE oplossing, kijk of je het toch in de kap kan verwerken.

Bertus zei:
Nou,daar zie je dan even wat van,tot hij condenseert.

Hou hem dan weerszijde 5 cm vrij.
Vind het niet DE oplossing, kijk of je het toch in de kap kan verwerken.

Hmm daar had ik inderdaad nog niet eens aan gedacht. Nog even verder brainstormen dan.

Wat vind jij DE oplossing?

Zo ben thuis🙂

Dit is hoe het er nu uit ziet:
259524chellet_0_82_chelletbakje.jpg

Vind het persoonlijk erg mooi zo, dat je er van boven ook in kan kijken, maakt het geheel veel ruimtelijker. Ik heb het idee van de glasplaat als kap gezien bij de Nano Cubes van Dennerle:
954634chellet_0_82_nanoaquariumkomplett.jpg

Zouden deze bakjes ook last hebben van dat de hele ruit beslaat?

Nee, omdat de ruit op plastic nokjes ligt.

Dan kan de damp daar ontsnappen.
Daar zou je dan een oplossing voor moet zoeken.
Dat jouw ruit ook op nokken rust.

Dan kan Die kap er ook gewoon op.

Dat is inderdaad een optie dan, vind het wel erg mooi. Met de lamp is dat verder geen probleem? Geen rare weerspiegelingen o.i.d.?

Tja, dat is even afwachten.
Zorg wel ,dat hij er niet in schuift.
Natte boel.he.

Ik kan de foto's niet zien dus misschien is mijn reactie nutteloos maar als het puur voor de temperatuur is gaat een plaatje boven de bak ook niet veel helpen.
Led geeft normaal gesproken de helft nog niet de warmte af wat tl verlichting doet en zeker in een dichte kap.
Is gewoon een verwarmingselement nemen geen optie?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan