Wat is er nieuw

Glaswol op de bodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KOOSVP
  • Startdatum Startdatum
K

KOOSVP

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben man allereerste aquarium aan het opstarten. Vandaag dag 3! Ik heb gister alle plantjes eruit gehaald omdat ik het glaswol eraan had laten zitten. Nu zie ik dat er her en der wat plukjes glaswol op de bodem drijven. Hoe schadelijk is dat? Moet ik het weghalen? Stofzuigen of laten gaan?
Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Koos
 
Het is wel raadzaam om deze stukjes even met een slang weg te zuigen. Het is niet bevorderlijk voor de vissen als ze dit binnen krijgen.
 
De plantjes worden gekweekt in steenwol en in potjes verkocht met onderin het potje een ring van keramiek. Je kan het beste alle steenwol verwijderen en de wortels voor het planten voorzichtig onder een lauwe kraan afspoelen. Je voorkomt daarmee dat de,en van de plant gaan rotten of dat je een substraat hebt voor verkeerde bacteri�n. Blauwalg is daar een voorbeeld van.

Succes met je aquarium en hobbygroet,
Jos Hut
 
Dat van de blauwalg is een goed punt. Ik heb ook al meermalen planten gekocht die een beetje blauwalg bij de wortels hadden zitten. Daarom is dat afspoelen een prima tip.
 
Op de eerste plaats een warm welkom. Inderdaad dat spul wil je om diverse redenen niet in je bak hebben.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Ja hoop file duurder erg lang
      Terug
      Bovenaan