Wat is er nieuw

Glazen artemia trechter zelf bouw

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Ik wil zelf een glazen trechter maken, zie voorbeeld hiervoor, hiervoor zoek ik nog de juiste maten.
Alles wil ik met aquarium kit lijmen, zie voorbeeld

358678kimielco_0_85_colli.jpg

Heeft iemand voor mij deze maten.

dikte van glas
soort kraan

afmeting
Boven kant
onder kant
Lengte van trechter
gat bovenzijde
gat onderzijde (kraan)

Heeft iemand nog een idee hoe ik deze het beste kan ophangen

Ik gebruik al 5 jaar zelfde systeem van zelfgemaakte flessen, gaan niet stuk, gratis, laag gewicht:
Neem een pvc fles met grote mond, bvb sangria fles aldi, kleef met fix-all kit een kraantje van de wijndoos van 3 liter uit aldi in de mond, snij een grote opening in de bodem van de pvc fles, laat 1 dag drogen
Heb zo 3 flessen gemaakt, maar ondanks dagelijks gebruik gaat de eerste fles nog mee

Hoe warm houden: Ik nam een 10 liter emmer met deksel, maakte in het deksel 2 openingen zo groot als de fles en ��n kleinere om de verwarming door te plaatsen. 1 grotere emmer waar ik op de bodem een laag isolatieschuim spoot, kleine emmer er bovenop, ruimte rond kleine emmer opspuiten. Zo krijg je een ge�soleerd systeem waar je met weinig stroomverbruik het water op 25�c kan houden. In de fles(sen) steek ik een hard pvc luchtbuisje voor de nodige en belangrijke verluchting, en tot slot een led lampje boven.

Op de muur een stuk PVC buis waar het onderste deel van de fles in past en waar je de fles kan in hangen om de uitgekomen schelpjes kan laten bovendrijven.

Ik neem 1000 ml water, 30 gram zout + artemia eitjes, uitkomst na 36 uur, ideaal na 48 uur.

Heb je misschien een foto ervan Willy??

IK heb het simpeler, hoor.

slangetje in dop.Cola fles op zijn kop. uit de bodem 3/4 weg gesneden om te vullen.

plank met 3 gaten waar de flessen in hangen.
Luchtslang van onder omhoog in zijkant fles gestoken,, daar de luchtslangetjes van pomp af in.

Derest gaat vanzelf. temp altijd 22 graden.

XAgnXyb1RUBof332OF5w-t-432pCWzF-.jpeg

jessicapilon zei:
Heb je misschien een foto ervan Willy??
De emmer in emmer met schuim
zYnbvOfjZRJvEuXC6I6-hZA0jXxt3LJL.jpeg

De fles

De flesmond

Werkwijze:
Fles opvullen met 1 liter water, 30 a 35 gram gewoon keukenzout, artemia eitjes.
Plaats in emmer gedurende 36 a 72 uur zoals je wil op ongeveer 25 a 26�, met voldoende verluchting.
Hang omhoog en wacht een 20 minuutjes tot de schelpjes van boven zitten en de artemia onderaan en tap af.
Koop goede eitjes anders heb je problemen. vb de duurste van 'goedkoopvisvoer' zijn prima, minder duurdere zijn niet goed.
Ik bewaar de eitjes ik kleine flesjes, goed afgesloten in ijskast, zo gaan ze heeeel lang mee. Als je steeds uit het zakje schept nemen deze vocht op en gaan kapot.

foto emmer verdwenen, plaats hem nogmaals
QmZf7qR1UVNBf0ERNxbOdcG-c57UBuWp.jpeg

Ik zie je andere foto ook nog hoor Willy 😉

kimielco zei:
Ik wil zelf een glazen trechter maken, zie voorbeeld hiervoor, hiervoor zoek ik nog de juiste maten.
Alles wil ik met aquarium kit lijmen, zie voorbeeld

358678kimielco_0_85_colli.jpg

Heeft iemand voor mij deze maten.

dikte van glas
soort kraan

afmeting
Boven kant
onder kant
Lengte van trechter
gat bovenzijde
gat onderzijde (kraan)

Heeft iemand nog een idee hoe ik deze het beste kan ophangen

Heb gezien waar jij hem zag.
Kan je zelf glas snijden? of laat je?

Boven ong. 25 x 25 cm.
onderkant 15 x 15 cm.
lengte ,gok 80 cm.

gat boven ,niet relevant.
gat onder 14 mm. als je dezelfde Eheim kraan gebruikt.

Ophangen ,misschien aan dat gat boven?
Of hij staat op de onderplaat. op een verhoging. dan iets aan de wand maken tegen omvallen.

Bertus bedankt voor de maten.

Ja ik kan zelf glas snijden, is niet zo moeilijk. Scherpe glassnijder en spiritus zijn de belangrijkste gereedschappen!

Dan zijn de maten toch ook niet belangrijk, maak je hem boven wijder,beter voor de artimea ook.
Meer zuurstof.

Denk niet dat die glazen trechter 80cm hoog/lang is. Dit lijkt me overdreven veel, ik denk dat je dan geen goede circulatie krijgt.

Door tijdgebrek ben ik nog niet aan de bouw begonnen.

Weet iemand dan wel de juiste maten!!

Dat bepaal je toch zelf?

Beetje schatten, is geen wet van meden en perzen,he.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan