Wat is er nieuw

Glazenrichel verwijderen ja of nee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freek_N
  • Startdatum Startdatum
F

Freek_N

Guest
Ik heb nu zo'n 2 maanden een nieuw aquarium gekocht via marktplaats, echter is de verlichting wel aan vervanging toe denk ik. Niet de tl balken zelf maar meer de manier van bevestiging. Op dit moment heb ik over de lengte van mijn aquarium twee glazen stroken met twee dwarsliggers (zie foto's). Deze zijn wat aangetast door de kalk en hinderen mijn appelslakken ook om de bak te verlaten om eitjes te leggen, dit kunnen ze nu nog maar op 2 plekken doen. Daarom wil ik deze stroken graag verwijderen en de tl balken monteren in het deksel van de bak.
Nu is mijn vraag of ik de glazen stroken makkelijk en zonder consequenties kan verwijderen? Ook ivm de stevigheid van de bak.

Alvast bedankt!

Ps het gaat hier om een aquarium van 100x40x40cm
590BXMVMX5WyrbpDn2EJ7lr95OtIlXiU.jpeg

590BXMVMX5WyrbpDn2EJ7lr95OtIlXiU.jpeg

Die stroken zijn bedoeld om vervorming van je glas tegen te gaan. Nu valt je bak hoogte wel mee, maar het is nog altijd afhankelijk van de dikte van je glas.

Je glazen stroken(stabilisatiestrips)moet je zeker laten zitten, haal je deze weg heb je grote kans dat je bak uiteen klapt wegens de waterdruk, deze strips houden je glas samen 😉

Daar was ik al bang voor inderdaad. Bedankt voor de snelle reactie Luc en Ojoj

Welkom Freek ,op het Af.

Welkom Freek.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan