Wat is er nieuw

Glosso omplanten ?

Crash Cowboy

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2014
Kan je Glossostigma gewoon uit de bodem trekken en hem opnieuw (op een andere plaats, of in een ander aquarium) planten ?

Ja hoor dat kan prima. Wel zitten er vaak veel blaadjes aan elkaar waardoor je een hele rits er zeg maar uittrekt.
Maar je kunt de Glosso best overpoten of verpoten hoor. deed ik ook wel in de nano bakjes destijds.

I.d. wel beter de runners in stukjes te knippen en dan om de paar cm in planten,na verloop van tijd groeit de bodem dan weer dicht.

0WMyyGP16U2GSts9SV1WHe9bqUdAX4T7.jpeg

succes..

Kan je de afgeknipte Glosso's ook opnieuw stekken ? Dat wordt een heel gepriegel, maar ik heb nu goed groeiende submerse plantjes, en ik vind het jammer om het snoeisel weg te gooien ... En ik moet zaterdag dringend grasmaaien !

8E41EACB-924E-4D7D-B691-9D2A73E45A06_zpsjfibmj2s.jpg

Zonder worteltje durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel.
Dat het een heel gedoe is kan ik beamen door het verleden.

Zolang je een heel plantje (2 blaadjes + wortels) hebt kan je het terugzetten.

Maar ik zou het gewoon weggooien hoor.
In de tijd had ik een bak ook met alleen glossostigma, op het begin ging ik ook alles terugplanten.
Als de waarden goed zijn ontploft de boel het is echt onkruid.
Met genoeg licht gaat het vanzelf 'kruipen'.

Gewoon snoeien als een heg, zoals je het nu hebt is het al te dik eigenlijk.
Er komt geen goede stroming meer doorheen en dan krijg je algenbloei.
Gewoon met de grond gelijk maken dat onkruid 😀
Het is jammer want de bak staat er vaker 'lelijk' bij omdat je zo vaak moet snoeien.

franketrank zei:
Zolang je een heel plantje (2 blaadjes + wortels) hebt kan je het terugzetten.

Maar ik zou het gewoon weggooien hoor.
Ik zou het willen meenemen/omplanten naar de nieuwe bak, als die klaar is. Ik begin dan met submerse glosso, zodat aanpassen minder lang duurt. Maar het lijkt me idd een hele klus ...

Zitten ook algen aan zo te zien, dus dat zou ik helemaal niet in een opstartende bak introduceren.
Krijg je alleen maar meer opstart problemen van.

Ok helder !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan