Wat is er nieuw

Goed aquarium om tropische zoetwatervissen te houden

• Onderwerp starter Onderwerp starter RDW
  • Startdatum Startdatum
R

RDW

Guest
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goed aquarium, wil er tropische zoetwatervissen in houden. Het probleem is alleen dat er zoveel keuze is uit zoveel verschillende aquaria.

Ik ben nog vrij nieuw in dit gebied dus weet niet wat een juiste keuze is en ik ben de vorige keer flink genaait bij de aquariumwinkel waardoor ik weer een deel van de vissen terug heb moeten brengen naar een andere winkel anders zouden ze ziek worden (te kleine bak, teveel vis) Probleem is nu opgelost. Maar hierdoor wel een beetje het vertrouwen in verkopers verloren die me advies geven.

Wat is nu een goed aquarium voor een leuk en eventueel breed (tropisch zoetwater) visbestand. Het liefst wil ik er ook meteen een meubel bij hebben.
Kom ik ver met een budget van 350 euro (voor het aquarium,meubel,verlichting en filter en eventueel verwarming)

Hoor graag jullie advies!

Kom ik ver met een budget van 350 euro (voor het aquarium,meubel,verlichting en filter en eventueel verwarming)

We zouden eerst moeten weten hoe groot je kan/wil zetten 😉

Wil je toch iets of wat grootte hebben dan is 350 euro voor nieuw materiaal te weinig.
Voor tweedehands kan je dan al een grotere bak met kast kopen, wel genoeg geduld hebben en rustig rond kijken 🙂

Iets van 1,20 x 40 x 50 past prima in onze huiskamer.

Zag de ferplast dubai 120 (1,20x41x51 - 240L)nieuw voor 380 euro, ziet er wel mooi uit. Is dit een goede optie?
Iets goedkopers zou wel iets beter zijn voor me portomonee. Dus misschien hebben jullie nog andere opties...

Is zo'n aquarium een goeie maat om iets moois op te zetten of moet ik aan iets anders gaan denken, weet ook nog totaal niet welke vissen er in gaan.

Al eens naar de Juwel Rio aquaria gekeken?
Een Rio 240 kost ca 330eur.
Scheelt weer 50eur.
121x40x55cm, dezelfde afmetingen bijna als de Ferplast.

Romberg in Delft is voordelig met de Juwel aquaria.

Hornbach heeft de laagste prijsgarantie, dus die is sowieso gelijkwaardig geprijsd als romberg of misschien zelfs nog voordeliger.

Romberg Juwel Rio 240

Bedankt voor de reacties! Ik heb zojuist een aquarium gekocht van een vriend. Vermoed dat dit ook een juwel is. Ongeveer 1,20 x 50 x 50. Filter werkt alleen niet. Iemand suggesties wat voor filtertje+pompje ik moet aanschaffen? Heb dit aquarium voor 50 euro kunnen overnemen inclusief meubel. Zeer mooie prijs denk ik zelf.

RDW zei:
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goed aquarium, wil er tropische zoetwatervissen in houden. Het probleem is alleen dat er zoveel keuze is uit zoveel verschillende aquaria.

Ik ben nog vrij nieuw in dit gebied dus weet niet wat een juiste keuze is en ik ben de vorige keer flink genaait bij de aquariumwinkel waardoor ik weer een deel van de vissen terug heb moeten brengen naar een andere winkel anders zouden ze ziek worden (te kleine bak, teveel vis) Probleem is nu opgelost. Maar hierdoor wel een beetje het vertrouwen in verkopers verloren die me advies geven.

Wat is nu een goed aquarium voor een leuk en eventueel breed (tropisch zoetwater) visbestand. Het liefst wil ik er ook meteen een meubel bij hebben.

Hoor graag jullie advies!

Wat wilje erin gaan doen qua visbestand? Voor een lichte visbezetting die weinig stroming wenst kun je met een kleiner filter toe dan als je een hoge besetting wil,of bv een cichlidenbak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan