Wat is er nieuw

Goed binnenfilter gezocht

K

Klaske

Guest
hallo,

Ik had voor mijn aquarium een filter gekocht die wat te licht bleek te zijn. na elke twee dagen moest ik de filters uitwringen omdat de stroming bijna nihiel was. Nu had ik nog een oud filter liggen van mijn 60cm bak, een bluewave 003, dus heb deze er voor nu ingezet.

Hij doet wel meer als het tetra filter, maar je kunt zien dat hij niet de hele bak goed van doorstroming kan voorzien.

Nu ben ik dus opzoek naar een ander goed binnenfilter en kwam ik dit, voor mij onbekende merk tegen. De prijzen zijn precies mijn budget, maar ik wil het wel graag goed hebben.

https://www.vidaxl.nl/p/170088/aquarium ... tof-800l-h

Heeft iemand hier ervaring mee en wil je me helpen?

Die filter neemt erg veel stroom voor een 60cm bak filtertje en heeft ook een erg grote capaciteit met 800 liter. Waarom neem je niet de Aquaflow 100 van SF??
Die heb ik in een aantal 60cm bakjes en ze bevallen me prima en anders kun je denken aan de Eden501 bijvoorbeeld.
Of je neemt een buitenfilter zoals de Eheim 2211.

O ja hij was van een 60cm dat filter.
Zelfs voor een bak van dik 100 liter is een cap van 800 wel veel vind ik maar ja die kun je vast minder hard laten aanzuigen. Heb je niet liever de externe dan want een 2213 is perfect voor je bak denk ik. Die heb ik op de Dubai 80 draaien namelijk.

Volgens de link zou de Tetratec wel voldoende capaciteit moeten hebben.

Misschien vanwege vuil van je nieuwe bodemmateriaal dat je filter snel dicht geslipt zat?
Normaal gesproken gaat dit in een schone bak echt niet zo snel, capaciteit van de pomp is ieder geval voldoende

ik heb geen nieuw bodemmateriaal, de bak draait nu 3 maanden ongeveer, dus het is ook niet heel oud, maar niet nieuw meer. Heb recent wel mahonie hout toegevoegd, maar zie hier niks raars aan.

Het water stinkt ook wat verrot. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, maar het is niet helemaal fris.,,

Uit een aquarium komt wel een bepaalde geur natuurlijk. Heb je verder geen aanwijzingen dat er iets rot?
Zoals RMS ook al zegt zou een filter niet in een paar dagen verstopt mogen zitten.

ja, maar deze geur is anders, sterker en wat scherper...

Dan moet ik nog eens opzoek. had wel wat meer algen als anders, kan het daar van komen?

Wat voor algen heb je? Blauw alg stinkt maar groene algen ruik je niet hoor van bovenaf.

de 'gewone'groene.. blijft alleen de bodem over, wat kan ik daar aan doen zonder de bak nog meer te verstoren..

Zou ik even in de bodem prikken, of er bellen uitkomen.

En of het zwart is.

wat zou het betekenen als het zwart is of dat er bellen uit komen? ben nu niet thuis zal het vanavond even controleren.

Dat kan die vieze lucht zijn.
Maak je de bodem 1 x in de maand ,beetje schoon?

ik heb een bodemstofzuiger, maar die neemt heel snel veel water op. Ik doe dus 1 x in de twee weken de smerige plekken en de hoekjes. er komt wel altijd rotzooi uit maar nooit zwart spul.

bij thuiskomt blijkt in eens mijn verwarmingselement bloedheet. Gelijk eruit gehaald en in koud water gedaan.. dit was niet echt zo`n slimme actie want nu is het glas geknapt...

kent iemand een goed verwarmingselement?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan