Goed en slecht nieuws.


V

VidstoGlory

Guest
Hoi, laat ik maar beginnen met het goede nieuws. Vissen hebben eitjes gelegd, het zijn gele visjes. Zijn dit de Ramirezi’s, Chinese danio’s of de platy’s? Daarnaast heb ik ook baby garnaaltjes gezien. Dan het slechte nieuws. Mijn mannetjes ramirezi heeft al een tijdje een bult op zijn kop en ik vandaag gespat of hoe je het wilt zeggen. Is dit erg? Hij zwemt een beetje bovenin met de bult op het oppervlak. Daarnaast heeft mijn betta zijn oog gestoten en is het nu best dik en rood, is dit erg? Ik heb toestraks ongeveer 60% ververst, de betta had het toen nog niet. Bakgrootte: 50L, Filter: Aquaflow 100
 
Je aquarium is veeeeeeeeel te klein, je filter is veeeeel en bevat helemaal geen biologische media. Al met al alles is te klein voor het aantal diertjes wat je erin wilt houden.
 
Alleen dan niet met zon grote visbestand, ik weet dat het druk is. Ik wil ook een nieuw aquarium halen
 
Filter? @jessicapilon gebruikt aquaflow 100 op grotere aquariums!
Dat zou kunnen dat weet ik verder niet maar misschien filtert hij daarbij ook nog over een andere filter en gebruikt hij de 100 wel als stromingspompje, of wisselt hij veel water, en of heeft hij er alleen een paar garnalen in en 1 vis. Jouw visbestand is simpelweg veeeel te groot voor zon klein schuimfiltertje, dit is niet goed voor je water en gaan de waardes snel achteruit waardoor je vissen telkens ziek worden.
Zoek eens op hoe filters werken en hoe je water moet wisselen. Want telkens nieuwe vissen erin stoppen werkt niet en is ook zielig voor de dieren.
 
Dat zou kunnen dat weet ik verder niet maar misschien filtert hij daarbij ook nog over een andere filter en gebruikt hij de 100 wel als stromingspompje, of wisselt hij veel water, en of heeft hij er alleen een paar garnalen in en 1 vis. Jouw visbestand is simpelweg veeeel te groot voor zon klein schuimfiltertje, dit is niet goed voor je water en gaan de waardes snel achteruit waardoor je vissen telkens ziek worden.
Zoek eens op hoe filters werken en hoe je water moet wisselen. Want telkens nieuwe vissen erin stoppen werkt niet en is ook zielig voor de dieren.
Ik gebruik het al een soort spuiter, een buis met allemaal gaatjes erin
 
Lees je eerst een in hier op het forum, voordat je nieuw dieren gaat kopen en bij elkaar gaat stoppen.
Je gebruikt je spullen verkeerd en gebruikt ze voor dingen waar ze niet voor bedoelt zijn.
Ik bedoel dit niet vervelend maar je hebt wel de nodige basis kennis nodig voor het houden van vissen.
Het is niet zo koop een vis, aquarium water erin en klaar dit loopt zoals je dus hebt gemerkt niet goed af.
Neem even een paar stappen terug, alle informatie is hier wel te vinden op het forum.
 
Ik denk dat het meeste wel is gezegd. 50 liter is echt een heel klein aquarium. Daar kun je niet veel vissen in houden. De vissen krijgen stress en van stress worden dieren ziek en gaan ze uiteindelijk dood..
Ik zie in je berichten geschiedenis dat je sinds je dat aquarium hebt zieke en/of dode vissen hebt. Dat is niet zoals het zou moeten gaan.
Wanneer je er voor kiest om dieren te houden, welke dan ook, dan heb je de verplichting om goed voor deze dieren te zorgen.

Ik zie aan je berichten geen verbetering. Geen advies lijkt opgevolgd (minder vissen en een andere filter). Dit zijn toch niet hele moeilijke dingen om te realiseren.

Succes ermee en ik hoop dat je het advies (ook uit de vorige berichten) ten harte neemt!
 
Zijn er ook mensen die de eerste zinnen hebben gelezen?
 
Zijn er ook mensen die de eerste zinnen hebben gelezen?
Ja dat je eitjes hebt maar als je volwassen dieren het al niet overleven, overleven de kleintjes al helemaal niet die hebben nog betere zorg nodig.
Neem nou eens advies aan van mensen maar je blijft overal overheen lezen en luistert helemaal naar niets.
We blijven je informeren maar je zal wel wat met die info moeten gaan doen.
 
Ja dat je eitjes hebt maar als je volwassen dieren het al niet overleven, overleven de kleintjes al helemaal niet die hebben nog betere zorg nodig.
Neem nou eens advies aan van mensen maar je blijft overal overheen lezen en luistert helemaal naar niets.
We blijven je informeren maar je zal wel wat met die info moeten gaan doen.
Wie zegt dat ik dat niet doe, ik volg het advies duidelijk. Had vinrot, heb de medicijnen gehaald op advies. Ik had een kleine filter, heb een nieuwe grotere gehaald. Dus eh ik weet niet. Ik ga ook een kweekbak halen
 
Eerst deed ik niet veel verversen, nu door jullie doe ik minimaal 50% verversen wekelijks
 
Allemachtig wat ben je hardleers.. Een aquaflow 100 valt niet onder de categorie grote filters. Met jouw visbestand (los van het al véél te kleine aquarium) hebben we het minimaal over een Eheim2211. Daar past de inhoud van jouw filtertje minstens 20x in.
Verversen doe je niet voor ons hoor. Verversen doe je voor je vissen.
 
Eerst deed ik niet veel verversen, nu door jullie doe ik minimaal 50% verversen wekelijks
Gebruik je ook waterverbeteraar na het verversen van het water ? Weet niet waar je woont maar er kan chloor in het water zitten dit doet vissen ook geen goed.
"door ons" water verversen dit hoort nou eenmaal bij de hobby. jij moet ook de wc doorspoelen anders word je ook niet vrolijk lijkt mij.
 
Gebruik je ook waterverbeteraar na het verversen van het water ? Weet niet waar je woont maar er kan chloor in het water zitten dit doet vissen ook geen goed.
Ja ik gebruik waterverbeteraar na het verversen en er zit geen chloor in
 
Zijn er ook mensen die de eerste zinnen hebben gelezen?
Oh zeker! Gefeliciteerd met de garnalenbaby's. En met de eitjes. Maar je voegt geen foto's bij en gaat er maar vanuit dat wij kunnen ruiken welke vis het geweest is? :p We kunnen enkel vermoeden dat het geen platy-eitjes zijn. ;-)

Gebruik je ook waterverbeteraar na het verversen van het water ? Weet niet waar je woont maar er kan chloor in het water zitten dit doet vissen ook geen goed.
De kans is bijzonder groot dat TS in NL woont en dan is waterverbeteraar onnodig toch?
 
Oh zeker! Gefeliciteerd met de garnalenbaby's. En met de eitjes. Maar je voegt geen foto's bij en gaat er maar vanuit dat wij kunnen ruiken welke vis het geweest is? :p We kunnen enkel vermoeden dat het geen platy-eitjes zijn. ;-)

De kans is bijzonder groot dat TS in NL woont en dan is waterverbeteraar onnodig toch?
Ja waterbedrijven gebruiken wel degelijk chloor, bij breuken en verontreinigingen word er chloor door de leidingen gespoeld. Ik gebruik daarom altijd na de wissel waterverbeteraar.
 
Ja waterbedrijven gebruiken wel degelijk chloor, bij breuken en verontreinigingen word er chloor door de leidingen gespoeld. Ik gebruik daarom altijd na de wissel waterverbeteraar.
Chloor is bij wet verboden te gebruiken door waterleidingbedrijven, is alm heel lang zo
Even een post van Biljoenblik.
Er mag wel hypochloriet of chlooramine toegevoegd worden.

Deze stoffen zijn dermate reactief/instabiel dat deze snel overgaan in vrij chloor.
Dit ruik en proef je.

Dus het gevaarlijke chloorgas is dan wel verboden. Dus direct toevoegen mag niet.
Maar indirect wel.

Bij zwembaden idem.
Wat wij hier in de buurt overigens ook mee hebben gemaakt tijdens de aanleg van de N32 waar veel leidingen zijn verlegt en vernieuwd.
 
Chloor is bij wet verboden te gebruiken door waterleidingbedrijven, is alm heel lang zo

Het gebruik van chloor/chloriden is zeker niet verboden, alleen wel gemaximeerd. Je ontkomt er niet aan om het af en toe te gebruiken om leidingen te desinfecteren na een breuk of wijziging van het waterleidingnet. Zie Tabel IIIa voor de maximale waarde: https://wetten.overheid.nl/BWBR0030111/2018-07-01#BijlageA

edit: ze doen er overigens wel heel veel aan om chloor zo veel mogelijk te vermijden, maar er is nu eenmaal geen beter alternatief of af en toe leidingen te desinfecteren.
 
Ik heb een kweekbakje gehaald, nu nog wachten totdat ze tevoorschijn komen, of ze zijn opgegeten:)
 
Ik heb er eentje gevangen! Dit lijkt mij duidelijk een platy, het heeft zwart in de vinnetjes en de vorm van een platy vin. Maar ik denk dat er misschien ook ramirezi visjes in zwemmen, ik zag er gisteren eentje zonder het zwarte in de staart en zag er anders uit.:)
 
Ik weet niet of je die visjes een groot plezier gaat doen door ze in een nog kleiner bakkie (zonder filter ook neem ik aan) over te plaatsen. Je bedoelingen zijn goed, maar spaar anders wat centjes op voor een tweedehandsje van MP en gebruik je huidige bak om kleintjes apart te houden?
 
Ik weet niet of je die visjes een groot plezier gaat doen door ze in een nog kleiner bakkie (zonder filter ook neem ik aan) over te plaatsen. Je bedoelingen zijn goed, maar spaar anders wat centjes op voor een tweedehandsje van MP en gebruik je huidige bak om kleintjes apart te houden?
Het is een drijvend kweekbakje dus het drijft in mijn aquarium
 
FD44FC91-E33B-4418-88A9-7213B172487E.jpeg
 
Oooh zo bedoel je! Dan had ik even te snel een conclusie getrokken. :)

Nouja, succes met de kleintjes!

En even tussen haakjes, ik weet niet waar je ergens woont maar als je een gratis bak erbij zou willen, ik heb er nog een van 50 en een van 80 cm staan evt...
 
Oooh zo bedoel je! Dan had ik even te snel een conclusie getrokken. :)

Nouja, succes met de kleintjes!

En even tussen haakjes, ik weet niet waar je ergens woont maar als je een gratis bak erbij zou willen, ik heb er nog een van 50 en een van 80 cm staan evt...
Een 80 ben ik wel naar opzoek!:)
 

Terug
Bovenaan