Wat is er nieuw

Goed maatwerk in Belgie/Nederland

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiefy
  • Startdatum Startdatum
C

Chiefy

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een firma die tegen goede prijzen sterke aquariums op maat maakt. Ik zelf woon in Antwerpen dus liefst in de buurt.
ik heb enkele sites gezien maar de prijzen verschillen enorm zoals vijver centrum Enschede.nl deze zijn zo goedkoop en andere vragen bijna 300-400 euro meer voor dezelfde maten.

Ik zou beginnen aan een roofvis aquarium van 2.50m L op 1.20D op 1m- 1.20m H

Maanvis Nijmegen

Zo een aquarium met de afmetingen die ik wil kunnen ze toch onmogelijk binnen krijgen in ons huis of hoe wordt dit gedaan?

Er geldt kort gezegd:
- of je zorgt voor toegang tot de woning (jawel, er zijn mensen die hun voorruit bv. er een dag uit hebben gehad)
- of de stukken glas worden afzonderlijk naar binnen gebracht (dat moet natuurlijk ook passen ;-)) en de bak wordt ter plekke gelijmd.

Grote kans dat de lagere prijs komt door gebruik van dunner glas.

of je bouwt de woning er om heen 😀
wat de prijzen betreft zit inderdaad nog al verschil tussen
en dat heeft niets te maken met glasdikte zoals aangegeven wordt maar puur de inkoop van glas en de winst die er op gepakt wordt.
wat je bak betreft lengte geen probleem diepte ook niet maar de hoogte dat wordt een ander verhaal hoe hoger de bak hoe dikker het glas even gauw berekend je komt uit op een glas dikte van 27 mm gewicht glas is ga 1000 kilo
water en bak ga 4600 kg
en dat glas zal speciaal gemaakt moet worden is dacht ik standaard niet te koop

je zou Leo van wolveren eens kunnen pijlen
weet dat die ook op locatie bouwt
of deze firma http://www.diamantaquarien.de/index.php is wel een Duitse firma en de voertaal is dan ook Duits
daarnaast is er in belgie ook iemand die op locatie bouwt
Franky Jansen uit Antwerpen
leuk linkje http://www.tanganyika.nl/plein/viewtopi ... =6&t=13861

groet en succes

jaap

Ja als je echt voor je hobby gaat dan zie ik mij ook nog een raam uitpakken 😀

Bedankt al voor de reacties.

als je een sumpfilter plaats moet je dan iets van gaten maken in de muren of zo?

Je moet dan een aantal gaten laten boren voor de overloop (ik zou voor 2 gaan)
En als je dan toch geld uitgeeft zou ik ook een droogkamer laten maken, dat scheelt een hoop slangen en kabels in beeld.

Is je vloer wel sterk genoeg hiervoor? Met inhoud praat je al gauw over 5-6000 KG.
Op een houten vloer kun je dat zonder extra fundering en versteviging echt vergeten. Zelfs op een betonnen vloer kan dat teveel zijn als er niet voldoende gestut is.

tgoh ja hier is beton maar ja hoe kan je dat testen of deze vloer sterk genoeg is

zit er een kruipruimte onder? Zo ja, kijk eens hoe dat er uit ziet, hoe dik het beton is en of er genoeg steunen zijn op de plek waar het aquarium komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan