Wat is er nieuw

Goed nieuws

DrDirk

Well-known member
Lid geworden
8 maart 2025
Leeftijd
40
Aquarium draait nog maar net en we hebben een zwangere garnaal 🥳

Bijlagen

• IMG_4985.jpeg
    IMG_4985.jpeg
    2 MB · Weergaven: 23
Hoe lang duurt dat voor dat ze uitkomen? Maandje?

Ja hangt ook van de temp af maar dat klopt wel ongeveer. Heb je dubbeltopic verwijderd inmiddels.

En ik ontdek er net nog eentje die zwanger is. Is dit een teken dat de bak de goede kant op gaat? Of planten deze cherry shrimps zich overal wel voort..

Grappig dit hoor. Ik was in eerste instantie van plan ook visjes te halen, maar ik begin te denken dat die garnalen al entertainment genoeg zijn 😅

zou nog even wachten met visjes dan is de kans groter dat de jongen het gaan overleven. als ze een mm of 4 groot zijn redden ze zich wel aardig.

Persoonlijk hou ik garnalen altijd zonder visjes maar goed het hoeft niet.

In eerste instantie was m'n idee visjes, en ik had er voor de lol alvast wat garnalen in gedaan, beetje als opruimers.

Als ik voor vis ga dan worden het wel nanovisjes, misschien kegelvlek barbeeltjes of wat neon tetras..

Ik heb overigens intussen best wat verstopplekjes voor ze in de vorm van mos en ander kleinbladerige plantjes.

Juwel Rio 125, dus minus de hardscape en die interne filter denk nog 100 liter water.

En nog 'n filmpje van waaierende eitjes.

Bijlagen

• IMG_4994.mov
    10.2 MB
Laatst bewerkt:
Ik had wat jonge garnaaltjes bij mijn fantoomzalmpjes gedaan, dat was in elk geval een lekker hapje voor ze :chef:

Plan is nu in een aparte bak de garnalen wat verder op te kweken zodat ze niet meer in de bek passen

Ja wat in de bek past.................................

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan