Wat is er nieuw

Goed setje.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter will84
  • Startdatum Startdatum
220gram als flesvulling is niet veel voor een 190 liter aquarium. Bedenk wel dat je bij het hervullen hem los dient te koppelen, koelen (of winkel doet dat) en laten vullen. Hoe lang je met 220gram vooruit kan hangt ook van je gebruik af, maar zonder magneetventiel gaat hij s nachts door en gaat het snel. Ik had bij mijn 120 liter een 2kg fles, maar dat was misschien wat veel. Misschien een losse fles erbij zoeken dan?

Slang, diffuser (flipper) en tester zien er goed uit, maar ik mis dus wel enkele handige zaken:
-terugslagventiel? Anders kan het water terugstromen bij uitval, ding kost �4
-magneetventiel? Set uitschakelen als het licht ook uit gaat.
-manometers? Daarmee kun je de huidige druk aflezen, dus lege fles zie je aankomen
-naaldventiel? Geen idee of dat hier wel bij zit, is voor finetuning van hoeveelheid co2

Het is dus een leuk basissetje met maar een kleine fles, en bovenstaande onderdelen maken het wel handiger als dat er bij zou zitten.

(Heb mijn set destijds weg gedaan voor �110-�120, was 2kg fles, 2x manometer, naaldventiel, terugslagventiel, magneetventiel, slangen, 2x diffuser, co2 tester en bijna alles met bon/garantie. Dus �65 voor dit...ik zou minder bieden)
 
Ik heb helemaal geen verstand van co2 setjes, maar dan kan ik dit beter niet doen. Maar ik gebruik nu vloeibaar co2 en dit lijkt me wel handiger.... toch maar eens verder zoeken....
 
Of je hangt er een Bio Co2 fles aan.

Zo gemaakt, simpel en goedkoop.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan