Wat is er nieuw

Goed voor rio 180?

pepijn12121

New member
Lid geworden
4 november 2024
Leeftijd
22
Beste mensen,

Aangezien ik net in de hobby ben gestapt ben ik beniewd of het volgende samengestelde lijstje in een rio 180 kan.
Dwergcichlide: 1 vis
Neontetra's: 8 vissen
Kegelvlekbarbeel: 6 vissen
Dwergregenboogvis: 5 vissen
Rode Vuurneon: 6 vissen
Panda Corydoras: 5 vissen
Otocinclus Meervallen: 3 vissen

Alvast bedankt!

los van of het qua vissen/bakmaat kan, denk ik dat het mooier is om één grotere groep te nemen (dus of tetra's of kegelvlekjes of regenbogen) ipv alle 3. Ik denk ook dat het met én oto's en cory's en een dwergcichilde het wat druk wordt op de bodem. less is more zullen we maar zeggen 🙂

Ik zou ook liever 1 grotere groep nemen en de Oto s zou ik de eerste maanden na de opstart niet nemen. Ook daarvan kun je beter minimaal 6 hebben.

Beste mensen,

Aangezien ik net in de hobby ben gestapt ben ik beniewd of het volgende samengestelde lijstje in een rio 180 kan.
Dwergcichlide: 1 vis
Neontetra's: 8 vissen
Kegelvlekbarbeel: 6 vissen
Dwergregenboogvis: 5 vissen
Rode Vuurneon: 6 vissen
Panda Corydoras: 5 vissen
Otocinclus Meervallen: 3 vissen

Alvast bedankt!
Wat voor dwergcichlide denk je aan? Er zijn er nogal wat, de één is een stuk makkelijker te houden dan de andere. Bovendien is een cichlide alleen wel erg alleen, ik zou -afhankelijk van de soort- een koppeltje, harem of groepje nemen.
Ik ben het met mijn voorgangers eens dat je je beter een beetje beperkt tot één of hoogstens twee scholenvissen. Niet alleen voor het zicht, maar ook omdat de vissen zelf gelukkiger zijn in een grotere groep soortgenoten. Verder zijn dwergregenboogjes (bedoel je daar Melanotaenia praecox mee?) eigenlijk wat klein behuisd in een bak van een meter.
Als je trouwens informatie zoekt over de vissen, is AquaInfo.nl een goede en betrouwbare site.

Succes met het keuzeproces, het is leuk en lastig tegelijk!

Mijn vriendin heeft in een 70 litr 10 Pseudomugil luminatus. Deze zijn best klein. Ik zie ook niet echt schoolgedrag. Ik zei gister nog tegen haar wat een leuke vis, maar in mijn rio 180 gaan ze verdwalen 🙂
Ze heeft er verder alleen een koppel wildkleur dwerg honing goerami in. Zou de latijnse naam moeten vragen dat weet ik zo niet. Zijn 3cm ongeveer. Vind ik ook best klein in een 180ltr bak.
Maar neem van mij geen advies aan, ik ben zelf net begonnen 😀.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan