Goede CO2 Dual stage drukregelaar


LaLizzerd

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2020
Berichten
1,906
Leeftijd
34
Locatie
Leeuwarden
Ik ben me aan het verdiepen in een nieuwe CO2 regelaar.

Hebben jullie tips voor een goede dual stage CO2 drukregelaar?
 
Dual stage meerdere bakken op 1 co2 fles ? Heb zelf de co2art waar je heel makkelijk extra module voor kan kopen.
 
Dual stage meerdere bakken op 1 co2 fles ? Heb zelf de co2art waar je heel makkelijk extra module voor kan kopen.
Nee, gewoon voor 1 bak.

Dual stage voor extra (druk) beveiliging. Dit zorgt ervoor dat de druk zo constant mogelijk blijft, ook al is de fles bijna leeg.

Dacht als ik dan een nieuwe ga kopen, dan maar extra safe :)
 
Ik zag die van CO2art. Met ingebouwd magneetventiel. Is dat aan te raden?
Of kun je beter de drukregelaar en magneetventiel apart hebben.
 
Ik zag die van CO2art. Met ingebouwd magneetventiel. Is dat aan te raden?
Of kun je beter de drukregelaar en magneetventiel apart hebben.


Bij de PRO-SE Series zit deze gefit, dus mocht deze defect gaan, kan deze wel "los" vervangen worden. De spoel is eenvoudig te verwisselen.

Ik zie persoonlijk op basis van alle ervaringen met de CO2ART apparatuur absoluut geen reden om voor separate te gaan.

En als je het in je mandje doet en niet direct besteld, of ff via zoeken, kan je nog wel ergens tussen de 10 en max 20% korting vinden.......
 
Ik zag die van CO2art. Met ingebouwd magneetventiel. Is dat aan te raden?
Of kun je beter de drukregelaar en magneetventiel apart hebben.
Is allemaal heel makkelijk los te schroeven en dus te vervangen maar waarschijnlijk wel door co2art. Had zelf een chip in het ijzer van magneetventiel, ze zonden gelijk een nieuwe toe, duurde wel fr maar dat kwam waarschijnlijk door eerste weeen van corona. Zit trouwens geen terugklap ding bij het pakket.
 
op duitse fora zijn ze ook erg te spreken over het merk hiwi dual stage
Dankjewel. Ik zal ook eens naar dat merk kijken ???

Ik zie bij de CO2Art twee soorten regelaars staan. De 'pro SE' die max. 2,7 werkdruk kan gaan en de 'pro elite' die tot max. 5,5 bar werkdruk kan gaan.

Wat is daarin aan te bevelen? Is een werkdruk van 5,5 bar nodig?
 
Dat het water niet terug kan lopen.
Volgens mij is de co2art goed om meerdere bakken en dus meerdere stukken te koppelen. Denk dat de druk dan wat hoger moet liggen. Heb zelf geen problemen met de druk denk ik.
Ah zo. Ik heb een inline atomizer, dus dan heb je dat niet ???
 
Als je 1 bak gaat bedienen is de 2,7 meeeeeer dan genoeg. Als je meerdere bakken wil bedienen en op diverse wil reduveren naar 2 bar, dan is de Elite interessant, anders niet, vind ik
 
Is allemaal heel makkelijk los te schroeven en dus te vervangen
Je kunt idd alle onderdeeltjes gewoon overal los kopen.
Als je bv een magneetventiel moet vervangen moet je er wel op letten dat je een Single Head Regulator koopt ipv een Dual Head.
Anders kan je er 'm niet opschroeven. Moet natuurlijk ook rekening houden met de maat, die is G1/8
 
ehh ivb opmerking terugslagklep
Eigenschappen :


  • Veilig 12V DC geïntegreerd magneetventiel
  • Voedingsadapter met universele spanning 100V-240V
  • Instelbare werkdruk tot 5-balk
  • Roestvrij staal Drukindicatoren met dubbele gauge (tankvolume en flow pressure / werkdruk)
  • Geïntegreerde naaldafsluiter met hoge precisie
  • Bellenteller met ingebouwd terugslagventiel (y)
  • Uitschuifbaar spruitstukblok
  • Vanwege constructie in twee stadia, compatibel met elk formaat CO2 Cilinders.
  • De draad is gemaakt volgens UK, Europa, Japan, Taiwan standaard (BS341 / DIN477 / W21.8x14) of CGA320-thread.
 
ehh ivb opmerking terugslagklep
Eigenschappen :


  • Veilig 12V DC geïntegreerd magneetventiel
  • Voedingsadapter met universele spanning 100V-240V
  • Instelbare werkdruk tot 5-balk
  • Roestvrij staal Drukindicatoren met dubbele gauge (tankvolume en flow pressure / werkdruk)
  • Geïntegreerde naaldafsluiter met hoge precisie
  • Bellenteller met ingebouwd terugslagventiel (y)
  • Uitschuifbaar spruitstukblok
  • Vanwege constructie in twee stadia, compatibel met elk formaat CO2 Cilinders.
  • De draad is gemaakt volgens UK, Europa, Japan, Taiwan standaard (BS341 / DIN477 / W21.8x14) of CGA320-thread.
Heb een high availability setup ?
 
Super! Bedankt allemaal voor de antwoorden. Weer wat geleerd ?

Mochten er nog suggesties zijn voor meer betrouwbare merken, ik hou me aanbevolen ?
 
ikzelf heb een regelaar van co2supermarket is in mijn ogen dezelfde kwaliteit als co2art
 

Terug
Bovenaan