Goede Morgen Topic

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Hier is dan weer een nieuw GMT en ik verzoek iedereen om respect te tonen en te handelen conform ons Reglement. Veel plezier in dit GMT.

Het oude GMT topic is hier te lezen:

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Nogmaals goedemorgen allemaal in een nieuw GMT.

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Moge Michelle en hier hebben we de zon ook maar afgewisseld door buien.

Lid geworden
31 dec 2015
Vandaag rustig dagje dus tijd voor groot onderhoud aquarium. Heb wat nieuwe bossen vallisnera binnen en nieuwe luchtstenen. Oude luchtstenen zijn alg ballen geworden. Meteen slobbertelling :D

Lid geworden
30 jan 2018
Middag folks,, ben wel benieuwd hoeveel slobbers je hebt Michelle, hier was het ff een bak voor 80% verversen omdat de uitstroom verstopt zat (was een garnaal ingekropen, onhandige beesten :D ) en dan is het fijn als ik een regenvat water op kamertemperatuur heb zodat ik zonder problemen ook die 80% kan verversen

flipper34

AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
56
Middag
oh oh nog drie nachtjes slapen voor dat de man met de witte baard op zijn schimmel voorbij komt en hopelijk ook even stopt hier.
Kan bijna niet wachten ;):D ( en nu maar hopen dat de dpd op tijd is van de week:D:D)

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
68
Website
aquaforum.nl
Goedemiddag iedereen.

Eventjes nog hier, wat later in de middag moet er weer vanalles onderzocht worden in het Ziekenhuis. Een vervolg nog van vorige week maandag en dinsdag. 'k Heb er niet veel zin aan maar het moet toch even gebeuren.

Lid geworden
31 dec 2015
Middag alle,

Sterkte Ben met al de onderzoeken. Hoop dat er niets ernstigs uit komt, maar neem aan dat er wel wat loos is en je tenminste duidelijkheid krijg wat er dan loos is.

Net het aquarium op zijn kop gezet. Was voornemens algen te gaan krabben maar me krabber spoorloos. Zo iets irriteerd mij mateloos want ik ben nogal van de organisatie. Alles op zijn kop gehad maar heb het flauwe vermoeden dat iemand dat ding voor wat anders heeft gebruikt en weg heeft gegooid en dit niet durfde te melden gezien mijn verwoede rode kop tijdens de vissenkast uitruiming :mad:

Me grote ryukin heeft altijd wat stabilisatie problemen gehad maar al een week of 2 in ergere mate. Al van alles qua voer aangepast. Is een vrouwtje en al lang geen eieren gespot. Tijdens verversen maar eens zijn buik gemasseerd en kwam een hoop rommel/viezigheid uit zijn achterkant :br: Beetje blauwe glazige troep. Nog nooit gezien maar ik vermoed dat het rottende eieren ofzo iets zijn. Nu maar hopen dat dit verder goed gaat komen. Maar flink deel ververst en morgen ook nog maar weer want die troep zit nu natuurlijk in watertje. Volgende keer maar even dat beest in de curver en dan masseren................. Maar goed ze zwemt nu weer zoals het hoort dus blijkbaar heeft het wel geholpen.

Heel wat slobbers Antje maar onmogelijk te tellen. Zijn zo snel maar zag er een boel tijdens verschuiven van hout etc. her en der weg schieten. Zijn nogal stress visjes met grote schoonmaak. Hou hier wel rekening mee anders vliegen ze zo de bek in van de sluiers dus ik barricadeer een half aquarium sluiers ene kant, grote schoonmaak andere kant.

De baby s zijn toch echt wel zwart of geel. Ik zou verwachten dat er ook soort van mengelmoesjes zouden zijn bijv. gele met zwarte vlekken ofzo maar zover ik kan zien zijn ze toch goed op kleur zonder vreemde tekeningen ofzo.

Zo naar action verf krabbers halen en achter slot en grendel :thumbs:

Lid geworden
30 jan 2018
Wat bizar eigenlijk he dat vissen dan hun eitjes niet durven leggen door bepaalde omstandigheden, wel fijn dat je dat er dan uit krijgt met masseren, vraag me af of dat ook zou helpen bij andere vissen.
Ja slobbers zijn stresskipjes maar ook vrij snel weer zen zolang ze maar kunnen sabbelen

Lid geworden
31 dec 2015
Wat bizar eigenlijk he dat vissen dan hun eitjes niet durven leggen door bepaalde omstandigheden, wel fijn dat je dat er dan uit krijgt met masseren, vraag me af of dat ook zou helpen bij andere vissen.
Ja slobbers zijn stresskipjes maar ook vrij snel weer zen zolang ze maar kunnen sabbelen
Ik denk niet dat het zaak is dat ze niet durft. Bij sluiers moet je eigenlijk een top beuker (mannetje) erbij hebben. Moortje was de top beuker maar die is niet meer. De rest loopt een beetje er achteraan te sukkelen maar hebben op dit moment meer oog voor de baby slobbers ;)

Ze moeten de ryukin in de planten drijven en dan beuken op die buik maar bij die planten schieten nu de baby slobbers weg en gaan ze daar achter aan en de ryukin ligt dan voor jan met de korte achternaam in de planten.

Normaal als je dan buik masseer (hand spawning) zie je gewoon eitjes eruit floepen maar nu dus dat blauw vieze derrie dat is niet goed natuurlijk. Misschien zitten die eieren te lang ofzo erin. Ik ga straks even Dino appen hoe of wat want ik heb dit nog nooit mee gemaakt. Denk ook niet goed als binnen in de vis iets zit te rotten.

Geen idee bij andere vissen. Bij koi doen ze het ook. Zijn vele filmpjes van op utube. Als je zie wat er uit een koi komt :mad: Bakken vol............

Lid geworden
3 dec 2015
Leeftijd
25
Middag.

Vanwaar eigenlijk een nieuw GMT¿ lijkt me zo leuk om een topic met 100.000 berichten te halen :juggle:

Lid geworden
30 jan 2018
Wat bizar veel zeg komt er uit die koikarper, als dat allemaal bevrucht word :br: wow.
Ja hopen weet Dino het antwoord Michelle, lijkt mij niet goed nee als er van binnen van alles gaat rotten.

Hier inmiddels 4 wijken gesorteerd, nu koffie

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
68
Website
aquaforum.nl
Middag
oh oh nog drie nachtjes slapen voor dat de man met de witte baard op zijn schimmel voorbij komt en hopelijk ook even stopt hier.
Kan bijna niet wachten ;):D ( en nu maar hopen dat de dpd op tijd is van de week:D:D)
Heb je het al gehoord? Die schimmel blijkt helemaal geen schimmel maar een zwart paard dat elke keer door een smeerpoets piet wit geschilderd wordt. Was op TV! De Partij voor de Dieren is er weer een zware taak bij. Hier MOET ingegrepen worden! :juggle:

TS
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
Hoe gaat het met de maantjes John, al wat gewend?
Ja hoor die doen het prima en eten het liefste witte mug en artemia uit de vriezer. Watervlooeien gingen er ook prima in moet ik zeggen.

Mooi dat je goed nieuws hebt gehad Ben en ik zeg alvast avond allemaal.

Lid geworden
1 dec 2019
Leeftijd
31
Goedeavond allen. Drukke dag geweest op het werk maar nu tijd om doner te halen :sorry:. Hopelijk op tijd voor het sinterklaasjournaal. Paard perikelen moet ik wel blijven volgen natuurlijk. Ook moeten de pakjes voor pakjesavond uit die trein

biljoenblik

AquaForum Donateur
Lid geworden
3 sep 2015
Leeftijd
40
Goedenavond allemaal.

Wat je door een buitenkraantje allemaal niet te weten komt. Pff.
Communiceren is ook een vak.

flipper34

AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
56
Avond
Goed nieuws las ik net Ben top dat het een redelijk niveau is gebleven :thumbs:
Heb je het al gehoord? Die schimmel blijkt helemaal geen schimmel maar een zwart paard dat elke keer door een smeerpoets piet wit geschilderd wordt. Was op TV! De Partij voor de Dieren is er weer een zware taak bij. Hier MOET ingegrepen worden! :juggle:
Aha daar komt de aap/paard uit de mouw verklaart ook gelijk die grote zwarte letters DPD op het hoofd een zijkant van het arme beest :D

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 aug 2011
Leeftijd
65
Goedemorgen allen,
Eerst maar even een boterhammetje eten en dan een kopje koffie.

Bovenaan