Wat is er nieuw

Goede Morgen Topic

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Goedemiddag,

Arg, kennen jullie dat? Contactdozen in een stekkerblok waar je met geen mogelijkheid een stekker in gedrukt krijgt? Zelfs niet met gepast 'geweld'. Diverse stekkers geprobeerd. Ho maar.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Hier het citaat uit de nieuwsbrief vd school. Een school mag toch wel enige regels stellen?

Met de komst van het zomerweer zien we steeds meer kleding in school die we niet gewenst vinden. Het gaat dan bijvoorbeeld om zogenaamde crop tops, naveltruitjes en te korte rokjes en jurkjes. Uiteraard geldt voor zowel jongens als meisjes dat we verwachten dat iedereen zich zo kleedt dat dit geen aanstoot geeft. We willen daarom een beroep doen op u als ouders om uw kind te helpen zo gekleed te gaan dat dit in overeenstemming is met de waarden van onze school.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!
Let er dan wel op dat, hoewel men hier slim genoeg wel aangeeft dat het om jongens én meisjes gaat, dat dit vooral betrekking heeft op de meisjes. van die school. Crop tops, naveltruitjes en te korte rokjes, het is precies de kleding van meisjes! En wat is daar dan aanstoot gevend aan? Dat zit alleen in de gedachten van de leiding daar, echt niet bij die meisjes. Die zijn alleen met de nu geldende mode bezig. Waarom gelden kleding voorschriften juist altijd voor vrouwen? Waarom is het zo dat juist zij, nu nog steeds in sommige kerken, hun hoofd moeten bedekken? Wat is er anders aan een vrouwenhoofd in vergelijk met een mannenhoofd? We moeten stoppen met die onzin, straks halen we hier ook nog eens burka's naar toe...

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
@benvo Het is bij mn 2e werkgever ook niet gewenst dat de heren in korte broek op kantoor komen. En dat geldt wel bij meer kantoorberoepen denk ik. Al heeft dat niks met aanstootgevend te maken. Vreemd dat de dames dan wel in jurk en of rok mogen lopen uiteraard……

De kleding stijl vd jeugd (op school) is uiteraard anders dan een 40 jr geleden, en we hoeven echt niet terug naar de uniformen.

en nu houdt ik ermee op.

biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
41
Ik ga toch nog even bellen met de webshop, helaas nu niet bereikbaar.
Als ik de knop nu naar links draai, dus open, dan beweegt de knop van me af (in). Misschien duidelijker. Als ik naar rechts draai, dus dicht, komt de knop naar me toe(uit).
Erg verwarrend vind ik het.

Ik ga de rest aansluiten en dit moet dan maar tot maandag wachten. Helaas peanut butter.
Rechtsom is ‘vast’ draaien. Is meer CO2.
Linksom is ‘los’ draaien. Is minder CO2.

Dat heeft met de werking te maken. Je spant namelijk een veer mechanisme. Hoe strakker hoe meer CO2.

Let op! Te strak is kaduuk. Dan ‘prik’ je door het membraan.

Op mijn werk al zoveel reduceren de vernieling ingedraaid omdat mensen niet snappen dat iets dichtdraaien, dus linksom.
En stug rechtsom blijven draaien om de druk te verlagen……..

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Rechtsom is ‘vast’ draaien. Is meer CO2.
Linksom is ‘los’ draaien. Is minder CO2.

Dat heeft met de werking te maken. Je spant namelijk een veer mechanisme. Hoe strakker hoe meer CO2.

Let op! Te strak is kaduuk. Dan ‘prik’ je door het membraan.

Op mijn werk al zoveel reduceren de vernieling ingedraaid omdat mensen niet snappen dat iets dichtdraaien, dus linksom.
En stug rechtsom blijven draaien om de druk te verlagen……..
Fijn deze bevestiging met uitleg Marcel

biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
41
Goedemiddag,

Arg, kennen jullie dat? Contactdozen in een stekkerblok waar je met geen mogelijkheid een stekker in gedrukt krijgt? Zelfs niet met gepast 'geweld'. Diverse stekkers geprobeerd. Ho maar.
Dat zijn die kl*te dozen. Met kinder beveiliging.
(omdat ouders niet slim genoeg zijn, moet nu iedereen lijden)
Ik sloop dat er altijd uit. Stekkerdoos open schroeven en mechanisme eruit, of alleen de klepjes.

Rotzooi is het.

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Dat zijn die kl*te dozen. Met kinder beveiliging.
(omdat ouders niet slim genoeg zijn, moet nu iedereen lijden)
Ik sloop dat er altijd uit. Stekkerdoos open schroeven en mechanisme eruit, of alleen de klepjes.

Rotzooi is het.
Lesje voor de volgende keer. Ik wist niet dat ze eruit te slopen waren. Dit stekker blok helaas met dubbelzijdige tape muurvast wat ook wel de bedoeling was. Ik laat het er maar bij maar bij de volgende en die ik nog heb liggen worden ze eruit gesloopt.

Als ik stekkers kan aansluiten, kan ik de dozen ook open maken en dat onderdeel eruit halen. Ik heb er geen meer liggen maar ben nu wel heel nieuwsgierig hoe dat er van binnen uit ziet.

Laatst bewerkt:

biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
41
Ik probeer hier rustig koffie te drinken. Maar het wil niet lukken.
Er klaterd een half lege bak op de achtergrond….

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
67
Dan kan je je mooi afvragen of deze nu wel half leeg is of half vol :DD

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
@benvo Het is bij mn 2e werkgever ook niet gewenst dat de heren in korte broek op kantoor komen. En dat geldt wel bij meer kantoorberoepen denk ik. Al heeft dat niks met aanstootgevend te maken. Vreemd dat de dames dan wel in jurk en of rok mogen lopen uiteraard……

De kleding stijl vd jeugd (op school) is uiteraard anders dan een 40 jr geleden, en we hoeven echt niet terug naar de uniformen.

en nu houdt ik ermee op.
Wij zijn het niet eens. Dat is niet erg. Ik heb respect voor jouw mening. Dat blijft en moet ook zo blijven.

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Crop tops, naveltruitjes en te korte rokjes, het is precies de kleding van meisjes! En wat is daar dan aanstoot gevend aan? Dat zit alleen in de gedachten van de leiding daar, echt niet bij die meisjes. Die zijn alleen met de nu geldende mode bezig.
Tja ongelofelijk als je als ouders zo n brief krijgt want dat soort dingen zie ik hier al op de basisschool van Gwen bij de hogere klassen. Maar ja in een stad is men wellicht wat minder bekrompen.
Ik denk dat ik na zo n brief bij het eerste de beste ouder gesprek in zwembroek heen zou gaan :DD :DD ;)

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Ik had dan altijd de associatie met een bak die overloopt, en water dat zich op de grond stort :help:

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
27
Middag,

het is hier een lekkere 18graden, lekker even de deur open tijdens bak onderhoud.

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Middag Richard en als ik het moet geloven is het hier 19 graden. Prima weer tot de kerst zou ik zeggen :DD

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60

Het weer nu in Bergentheim​

24°
Neerslag: 0 mm
Wind: W 3
Druk: 1013.8 hPa
Vochtigheid: 55%

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Zat net op Fb een artikel te lezen over de kledingstijl van meiden oo voortgezet onderwijs. Korte rokjes, naveltruitjes etc.. het commentaar wat sommigen geven zit wat in. Wij hadden ook wel een mail hierover van de school van Erik trouwens. En het klopt, want K was vd week Erik opwachten bij school omdat ze even samen gingen om T-shirts. En er liepen meiden de school uit waar de bh zo’n beetje onder het truitje uit kwam.

En dan kijken ze ook nog vreemd als ze nagegeken of nagefloten worden op straat. en dat mag dan ook weer niet. Ze vragen er dan toch om in mijn ogen? Of zie ik dat fout?
Dus het is erom vragen dat meisjes verkracht worden, onzedelijk betast worden enkel om de manier waarop ze zich kleden? wat een vooroorlogse gedachtengang is dat zeg, meisjes doen gewoon meisjesdingen en het zijn de mannen/jongens die ziek in hun hoofd zijn als ze niet van de meisjes af kunnen blijven

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
Dus het is erom vragen dat meisjes verkracht worden, onzedelijk betast worden enkel om de manier waarop ze zich kleden? wat een vooroorlogse gedachtengang is dat zeg, meisjes doen gewoon meisjesdingen en het zijn de mannen/jongens die ziek in hun hoofd zijn als ze niet van de meisjes af kunnen blijven
Zeg ik dat? Nee toch? Ik zeg alleen maar dat ze door zich zo te kleden reacties uitlokken. Ik ben de laatste die zegt dat ze erom vragen en keur ook zeker de reacties niet goed die er door zouden kunnen gebeuren.

en zoals ik al zei…. Dat mn vrouw bij de school van mn zoon stond en er zelf ook van schrok hoe sommige erbij lopen. En nee, we zijn heus niet preuts of ouderwets oid.

het ging in principe alleen maar over schoolregels. En ik weet, bijna, zeker dat wlke school wel bepaalde regels heeft qua kleding tegenwoordig.

voel me wel een beetje in de hoek geduwt door sommige reacties hier.. misschien moet ik maar ff een Rp doen om mn posts te verwijderen,

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
27
Ik kan @Fozzy wel volgen.

Je mag uiteraard erbij lopen zoals je wilt, in je vrije tijd.
School is m.i. een voorbereiding op werk, en dat vraagt om enig fatsoen/professionaliteit, bij menig werkgever hoef je er ook niet zo bij te lopen.
Dat het nu vooral op vrouwen wordt gericht kan ik begrijpen, want er zitten erbij die nog net niet in bikini naar school gaan.
Bij de jongens is het als vanouds gewoon nog een T-Shirt en korte broek.

Je hoeft van mij echt niet in uniform, maar vanuit toekomstperspectief een beetje fatsoenlijke kleding dragen in bepaalde situaties kan echt geen kwaad.

Bovenstaande staat bij mij even los van lustopwekking, want je moet je als man/vrouw maar gewoon gedragen :deal:

Laatst bewerkt:
Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
School is een voorbereiding op werk, en dat vraagt om enig fatsoen, bij menig werkgever hoef je er ook niet zo bij te lopen.
Klopt maar ja vertel dat de meiden van 14 of 15 maar tegenwoordig. Aan de andere kant denk ik laat ze nu maar even lekker want zoals je al zegt mag het bij veel werkgevers ook niet en je bent maar een keer jong. Je ziet ze tegenwoordig ook al op jonge leeftijd met veel make up op en dat was vroeger ook niet het geval maar ja de tijden schijnen te zijn veranderd.

legoloco

Well-known member
Lid geworden
19 november 2008
Moge binnenkomers.

Hoe gaat het met Ozzy nou Rob? Heeft die ook last van de warmte?
Middag John,

Met Ozzy gaat het goed hoor. Hij past zich net als de baas gewoon aan de hitte aan.
Scheelt natuurlijk ook dat hier airco hangt he, lekker op 24-25 en dan is het wel uit te houden.
286F7BCD-18CC-4BA7-B2ED-5B18D148F288.jpeg

legoloco

Well-known member
Lid geworden
19 november 2008
Goedemiddag,

Jup, gewoon weg knikkeren en een goede kopen.

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
27
Middag John,

Met Ozzy gaat het goed hoor. Hij past zich net als de baas gewoon aan de hitte aan.
Scheelt natuurlijk ook dat hier airco hangt he, lekker op 24-25 en dan is het wel uit te houden.
Bekijk bijlage 327122

lijkt me niet zo lekker liggen, maar ieder zijn ding :DD

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Goedemiddag allemaal! Vanmiddag even een wandeling gemaakt, en de bermen bij ons in Heiloo bewonderd. Zo moet alles er in vroeger tijden hebben uitgezien… Bekijk bijlage 327123

Prachtig!
Ik kan het me nog herinneren (zou oud ben ik dus) Dan vertelden mijn ouders vaak welke bloemen het waren terwijl ik van de een na de andere rende. En ook wel eens plukte. En leerde dat klaprozen als de bliksem verwelken. Toentertijd werden er ook nog wel eens veldboeketten geplukt.

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
Avond, maaltijd is geweest. Nu eerst maar een wandelingetje. En dan de rest vd wedstrijd kijken en zien of Duitsland nog een kleine kans houden. Ik denk dat ze het niet redden tegen Portugal, maar ja de bal is rund he.

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Ik denk dat ze het niet redden tegen Portugal, maar ja de bal is rund he.
Ben er ook bang voor en dan moeten ze winnen van Hongarije en hopen op een plek bij de beste nummers 3. Maar ja voor de nieuwe trainer staat er een horde jonge talenten klaar uit -21 dus dat komt de komende jaren wel goed. Ook Frankrijk viel tegen en eigenlijk vielen alle landen me tot nu toe tegen. Een echte uitschieter heb ik nog niet gezien.

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
Die veldjes hebben we hier ook langs de akkers.

Bijlagen

• 144C600A-F53E-4C3C-BF21-4BABAECF0065.jpeg
    144C600A-F53E-4C3C-BF21-4BABAECF0065.jpeg
    6.7 MB · Weergaven: 6
  • B310D90D-5682-4FCA-8B02-86969C8608BE.jpeg
    B310D90D-5682-4FCA-8B02-86969C8608BE.jpeg
    6.5 MB · Weergaven: 6
  • 04113F65-7BAF-473B-8319-98641DED6A4F.jpeg
    04113F65-7BAF-473B-8319-98641DED6A4F.jpeg
    7.1 MB · Weergaven: 6
  • C15E038A-744B-4DA3-8FE1-AE0030FDF81B.jpeg
    C15E038A-744B-4DA3-8FE1-AE0030FDF81B.jpeg
    7.5 MB · Weergaven: 7

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
67
Vanavond eens een wrap gegeten, dat had ik nog nooit gegeten dus even een verpakking van onze vriend Honig gekocht en de bijbehorende producen, nou dat was niet wat ik er van verwachte, gelukkig had ik nog een grote pot sambal, dus dat maar eroverheen gedaan om er wat spanning in te brengen.

Bovenaan