Wat is er nieuw

Goede Morgen Topic

biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
41
Net met de honden gelopen en achteraf was het best druk op straat.

Marcel (autocorrect?) of Marseille?
Heb ik liggen maar gebruik ik eigenlijk nooit dat blok. Wel vloeibare handzeep daarvan maar de geur blijft zo lang aan mijn handen hangen dat ik het storend vind met eten. Met het blok is dat minder maar een blok in de keuken? Niet hier.

Groene zeep vind ik ook erg lekker ruiken.
Deze.

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Marcel geeft zijn nieuw ontdekte talent prijs :)
Maar zonder gekheid, nog nooit van deze zeep gehoord.

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Deze.

Zag dat het op een paar plaatsen waar ik kom of bestel te koop is maar ze hebben helaas een erg beperkt assortiment. Ik had wat mee willen bestellen met de boodschappen voor eind van de week.

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
Genoeg gezien van deze dag en van het balspel. Welterusten en tot de volgende dag.

biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
41
Zag dat het op een paar plaatsen waar ik kom of bestel te koop is maar ze hebben helaas een erg beperkt assortiment. Ik had wat mee willen bestellen met de boodschappen voor eind van de week.
Ik bestel het direct bij hun. Meestal gelijk een hoop.

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
67
Goedemorgen allen.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Marcel geeft zijn nieuw ontdekte talent prijs :)
Maar zonder gekheid, nog nooit van deze zeep gehoord.
Er is iemand, zo las ik onlangs in de krant, die iets nieuws heeft bedacht op dat gebied wat me wel aansprak. Hij maakt een soort "blokken" met zeep wat je dus kan gebruiken zoals je nu douchegel gebruikt om bijvoorbeeld je haar en lichaam te reinigen. Het voordeel; besparing op plastic verpakkingen!

Laatst bewerkt:

Drup

Well-known member
Lid geworden
16 mei 2021
Er is iemand, zo las ik onlangs in de krant, die iets nieuws heeft bedacht op dat gebied wat me wel aansprak. Hij maakt een soort "blokken" met zeep wat je dus kan gebruiken zoals je nu douchegel gebruikt om bijvoorbeeld je haar en lichaam te reinigen. Het voordeel; besparing op plastic verpakkingen!

Ik gebruik een blok shampoo. Eindelijk 1 gevonden die goed bevalt. Werkt hier erg goed.
Maar wij houden sowieso van dat soort dingen. Gebruiken nu ook tabletjes ipv tandpasta, en een blok zeep in de keuken voor algemene schoonmaak en deel afwas. Alles werkt onverwacht goed.

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Middag vanuit een zonnig ZH, hier maar even naar de Gamma gefietst voor hittebestendige verf, nu lekker :koffie: en genieten van mijn vrije dag:DD

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Middag Antje en hier komt de zon er amper door en is het overwegend bewolkt.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Vanmorgen heb ik mijn planten verzorgt. Flink gesnoeid waar nodig. Mijn Staurogyne behandel ik meestal anders dan gebruikelijk. D.w.z. ik kop ze nooit maar haal elk plantje uit de bodem en haal de onder bladeren weg. Staurogyne groeit normaal zijdelings uit wat er voor zorgt dat je vaak heel wat wortelvorming in je bodem hebt en een verdikking van de plantenlaag. Het houdt dan ook nogal wat vervuiling vast. Op mijn manier groeien ze eigenlijk alleen naar boven waarbij ik de hoogte bepaal, in mijn geval zeer laag. Het bestand blijf zo wat eenvoudiger fris. Alternathera roseafolia is qua groeitempo middelmatig. Bij deze plant kijk ik regelmatig langs de steel en verwijder oudere bladeren waar alg groei op voorkomt. Dit zorgt er voor dat het Alternanthera bestand wat uitdunt hetgeen lichtdoorlating bevorderd. Er vormen zich dan weer nieuwe bladeren ook onderaan de steel maar het zorgt ook voor stimulatie van zijdelingse uitloop. Jonge stekken dus! Ook de Helanthium bolivanum 'Augustifolius', door sommigen foutief aangezien voor Vallisneria, dun ik regelmatig uit door de bloeistelen weg te halen maar ook de te lange bladeren haal ik weg. Vanmorgen heb ik ook flink wat Javavaren en bemossing weggeplukt naast behandeling van alle overige planten. Afijn, het houdt me wekelijks lekker bezig.

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Kun je straks lekker in je tuin verder met snoeien Ben :LOL: :LOL:

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Hier zien we ook af en toe de zon er even bijkomen en dat maakt het buiten weer aangenaam.

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Goedemiddig

De hele morgen tot net weggeweest en maar eens een boterhammetje gegeten.

Gebruiken nu ook tabletjes ipv tandpasta
Vertel :) Hier kan ik me weinig bij voorstellen.

Drup

Well-known member
Lid geworden
16 mei 2021
Goedemiddig

De hele morgen tot net weggeweest en maar eens een boterhammetje gegeten.

Vertel :) Hier kan ik me weinig bij voorstellen.

20210622_144553.jpg

De site is https://www.wesmyle.nl/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=landing

Ze hebben een startpakket, met een klein glazen flesje, het kleine blikje op de foto, en een tandenborstel zonder plastic.

Het schuimt iets minder dan normale tandpasta, maar werkt voor mij erg goed. Je kan ook kiezen met of zonder fluor dacht ik.

NicoleE

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
27 juli 2013
Bekijk bijlage 327239

De site is https://www.wesmyle.nl/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=landing

Ze hebben een startpakket, met een klein glazen flesje, het kleine blikje op de foto, en een tandenborstel zonder plastic.

Het schuimt iets minder dan normale tandpasta, maar werkt voor mij erg goed. Je kan ook kiezen met of zonder fluor dacht ik.
Interessant! Klinkt als fijn spul waar ik ook wel vertrouwen in heb. De hoeveelheid schuim maakt trouwens geen donder uit. Het gaat om het mechanisch verwijderen van plak en etensresten (ook tussen de tanden en kiezen, ik gebruik een waterflosser daarvoor).

Zelf poets ik trouwens menthol, pepermunt etc. vrij, ik vind de smaak van pepermunt en menthol niet erg lekker ;)

• Leuk
Waarderingen: Drup

biljoenblik

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
41

Het gekke is. Toen ik nog klein was. Hadden wij thuis alleen maar zeepstukken.
Enkel afwasmiddel en shampoo was vloeibaar.

Later kwamen er allerhande pompjes voor zeep.

En nu doen ze, of ze het wiel uitvinden…..

Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Oude tijden herleven Marcel. Mn opa was kruidenier en ik herinner me die blokken van bv Klok nog heel goed.

Bovenaan