Wat is er nieuw

Goede Morgen Topic

stefanC

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2017
Leeftijd
51
Ja, zijn vaak van die gierige doe het zelvers. Die denken wel ff een lanpje te kunnen vervangen.
Tja het vervangen is niet het moeilijkste. Het past maar op 1 mannier.

Maar wat niemand weet. Je moet na een lampwissel de lamp weer afstellen.

Het lampje bevat namelijk een klein reflectortje. En die werkt samen met de lens in de koplamp.
Alleen dat reflectortje is in ieder lampje net iets anders.
En dan krijg je van die ‘schele’ koplampen.

Bij de garage zetten ze er een lichtbox met een lens voor. En dan kunnen ze zo de bundel afstellen.
En bij mijn garage is het vervangen van lampjes zelfs gratis.
Marcel , beroepshalve moet ik jou volledig tegen spreken .

F4 en F7 lampen meeste gebruikte koplampen bevatten helemaal geen reflector . Ze zijn inderdaad met een lipje aan op 1 manier goed te monteren , maar ik wil ze niet te eten geven dewelke er toch in slagen om deze lampen verkeerd te monteren met als gevolg dat je de toppen van de bomen goed kan zien in donker weer . Xenon lapen zijn nog van een andere order , 1 die zijn heel duur en iedere autobouwer schrijft voor als je er 1 vervangt je beide koplampen moeten vervangen . Kostprijs tussen 50 en 150 € per lamp . Op deze manier krijg je inderdaad veel amateurs lampenstekers .
Wat dat laatste betreft dat jou garage gratis lampen steekt . Bij ons worden per jaar voor 3500 € lampen aangekocht ( aankoopprijs ) als we deze ook nog gratis zouden monteren zou dat getuigen van zeer slecht ondernemers schap of wel word je op een andere manier zwaar in het zak gezet .

Keuringen gebeuren bij jullie door de garage zelf en denk dat daar jou grootste ergernis zit dat veel van die garage geen lichtbak gebruiken voor de afstelling hiervan .

Verder wens ik ieder nog een goede morgen

Topicstarter
Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Moge Antje. Hier even de slangen geragd en ja na het aansluiten ging de watermelder in het kastje over en de aansluiten op de diffuser lekte een beetje en na deze wat vaster aandraaien is hij weer dicht.
Verrekte rotklus vindt ik het dan ook altijd mede door de krappe ingang in de achterwand bij de Fusion. De adapter van de 1502 past daar niet door dus dan heb je weer extra gedoe.

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Middag luitjes, ja pomponderhoud is ook niet mijn favoriete klusje, maarja hoort erbij he.

Hier even koffiepauze van het beeldzagen :koffie:

Topicstarter
Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Middag Jaap. Na de zonneschijn hoost het opeens dus we vallen weer in de prijzen.

bderooij

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 augustus 2014
Leeftijd
38
Goedemiddag.
De bammetjes zitten er weer in, nu wachten tot de post met mijn pakket komt zodat ik aan t werk kan...

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
58
Middag Jaap. Na de zonneschijn hoost het opeens dus we vallen weer in de prijzen.
Hier komt ie net tevoorschijn zolang als het duurt want de lucht is nog al instabiel
Nou je iedere zonestraal is mee genomen. ;)
En jawel heb het nog niet geschreven of :regen: maar wel met zon dat dan wel weer.:)

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
58
Zo fase 2 is ook klaar IMG_20211125_161919.jpg
Geen rug en heup meer over maar ach na een nachtje slapen komt dat ook wel weer goed
Morgen de stucadoor er in maar afwachten wanneer deze komt is zo rekbaar tussen 8_2 uur

quistero

Well-known member
Lid geworden
28 september 2016
Middag hier vandaag vooral rondgereden en dingen gedaan.

Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
61
Middag. Auto in reparatie. Vd week stotingsmelding in dashboard. Uitgelezen vanmorgen. En wat blijkt? ABS pomp kaduuk. Moet eruit en wordt gereviseerd. Weekje met een Peugeot als leenauto rijden.
Daar gaat mn Sinterklaaskadoo

stefanC

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2017
Leeftijd
51
14 december krijg ik mijn boosterprik en voor die het echt willen weten krijg de prik in mijn linkerschouder

Topicstarter
Topicstarter
jessicapilon

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Avond allemaal.

14 december krijg ik mijn boosterprik en voor die het echt willen weten krijg de prik in mijn linkerschouder
Als je rechts bent zou ik hem rechts laten zetten want dan mag je 2 dagen thuisblijven van je baas:DD.
Toch raar in de schouder want hier kreeg ik hem in de bovenarm:deal:

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Middag. Auto in reparatie. Vd week stotingsmelding in dashboard. Uitgelezen vanmorgen. En wat blijkt? ABS pomp kaduuk. Moet eruit en wordt gereviseerd. Weekje met een Peugeot als leenauto rijden.
Daar gaat mn Sinterklaaskadoo
Helaas pindakaas

Bovenaan