Wat is er nieuw

Goede vervanging voor mijn Dennerle flipper

Timmermans80

Well-known member
Lid geworden
29 september 2012
Berichten
362
Locatie
Rosmalen
Dag allemaal,

Ik geb. een Rio 125 met Dennerle CO2 set en Ph gestuurd. Daar zit standaard een flipper bij in. Op zich werkt dat ding prima, maar hij is erg aanwezig en wordt wel snel smerig. Omdat ik ook nog wel eens last heb van blauwalg zie ik gebeuren dat veel van die smurrie in mijn flipper gaat zitten.

Wie heeft een advies (liefst op basis van ervaring) voor een goed alternatief? Dus kleiner en minder vatbaar voor vervuiling?

Gr Martin
 
De JBL Proflora Taifun Reactor(moet eigenlijk diffusor heten, heeft niks te maken met chemisch?) Of je gaat voor een externe diffusor.
 
lekkie0104 zei:
De JBL Proflora Taifun Reactor(moet eigenlijk diffusor heten, heeft niks te maken met chemisch?) Of je gaat voor een externe diffusor.


Heb je daar zelf ervaring mee en waarom vind je deze dan goed?
 
Begrijp ik goed (na wat speurwerk) dat een diffuser en een atomizer in principe hetzelfde zijn, maar een atomizer nog fijnere bellen maakt? Iemand goede ervaringen met zo'n ding?
 
Timmermans80 zei:
lekkie0104 zei:
De JBL Proflora Taifun Reactor(moet eigenlijk diffusor heten, heeft niks te maken met chemisch?) Of je gaat voor een externe diffusor.


Heb je daar zelf ervaring mee en waarom vind je deze dan goed?
Ja, heb er eentje op me Bio CO2 aangesloten. Werkt perfect, belletjes worden duidelijk kleiner.

Een Atomizer zou ook kunnen, maar heeft een hoge drul nodig van 2,5 barr minimaal.
 
AquaCafe
Help Users
      Kosmopoliet: :petjeaf:avond room, John, André, Mark.
      Terug
      Bovenaan