Wat is er nieuw

Goede webwinkel of winkel rond Alkmaar voor Taiwan bee's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maarten488
  • Startdatum Startdatum
M

Maarten488

Guest
Wie kent er een goede webwinkel waar je (relatief)goedkope Taiwan Bee garnalen kan kopen?

Ik wist niet precies bij welk forum ik dit moest plaatsen dus verplaats hem maar als ik niet juist zit.

Omgeving Langedijk/Alkmaar graag, ik heb geen auto dus het liefst dichtbij. Rendoshrimp heeft mooie garnalen met een mooi prijsje zie ik, mijn duits is wel echt om te huilen dus ik weet niet of ik dat aandurf. Kunnen ze engels bij rendo?

Oh ik keek bij Taiwan Bee Black gemischt, de normale zijn toch een stuk duurder en dus niet zo goedkoop. Wat bedoelen ze met gemischt(gemengd) en waarom zijn deze goekdoper

Ik vermoed dat het een mengsel van de lagere gradaties is. Bij Rendo zijn vooral de hogere gradaties belangrijk. A-C worden waarschijnlijk allemaal bij elkaar gegooid.

Volgens zijn die 'gemischt' wel alleen maar king kongs en pandas
ten minste als je naar de foto's kijkt.
Misschien zijn ze goedkoper omdat ze daarmee eventuele overschotten
kunnen oplossen.
Ik bedoel stel dat ze een hoop pandas hebben zitten en de meeste mensen bestellen king kongs en geen pandas, als er dan iemand 10 'gemischte' bestelt doen ze 8 pandas en de andere 2 king kongs.

Vanuit een verkoopoogpunt is het handiger je mooiste/beste dieren te laten zien. Zo doet met dat op Aquabid oon wel eens. Als je een mix krijgt van bijvoorbeeld 8 mindere gradaties en 2 hogere zal een verkoper vast de hogere gradatie op de foto laten zien.

Ik denk dus dit:
Seabait zei:
Zal iets met de gradatie zijn,mindere gradaties zijn goedkoper.

Maar zeker weten doen we het alleen als iemand een e-mailtje stuurt om te informeren.

~ Ivo

hahaha
Het is dat ik al taiwanners heb maar anders..
Ik heb al een keer getwijfeld om ze te bestellen moet toen toch maar besloten om er een uurtje voor in de auto gaan rijden (70km)

Hahaha
Ja 8 euro voor mindere gradaties klinkt logisch, ik ben wel benieuwd hoe die "mindere"garnalen er dan uit zien. Als het gemixt 8panda 2 kingkong is dan lijkt mij dat ook prima. Maar niemand kent iemand met taiwan bee's rond Langedijk of Alkmaar? Garnalen paradijs schijnt ook wel goed te zijn hoor ik van wat mensen op dit forum: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1572239

Ik heb een tijdje geleden bij Rendo wat garnalen besteld, maar ik moet echt zeggen dat de kwaliteit SUPER is.
Ik had deze garnalen besteld:
Bloody mary sakura
Blue velvet
CR hinomaru
CR Mosura

De bloody mary's zijn echt net zo mooi als op de foto, zo mooi rood had ik echt niet durven wensen.
Toen ik daar bestelde had ik al in gedachte dat alle garnalen de helft zouden zijn van wat ze beloven, maar de garnalen die ik heb gekregen die zien er net zo uit als op de foto.

De CR zijn echt gekleurd tot in de pootjes en de wit dekking is super.

Ik zou het dus wel aandurven om daar nog een keertje te bestellen.
Misschien dat dit je iets helpt met de overweging.

Belangrijk puntje bij al die soortjes die je noemt Lobke is dat die hun naam verdienen juist doordat ze een bepaalde dekking/patroon hebben. Een Bloody Mary Sakura is alleen een Bloody Mary Sakura als 'ie aan de voorwaarden daarvan voldoet. Anders is het al snel gewoon een normale sakura of uiteindelijk een simpel vuurtje. Dat die Bloody Mary Sakura's zo mooi zijn als op de foto's is dus niet meer dan logisch bij een goede winkel.

Echter als al wordt aangekondigd dat er 'gemischt' is, kun je wel voorspellen dat daar hogere en lagere gradaties tussen zitten. Wat overigens niet wil zeggen dat de kwaliteit ervan zal tegenvallen. Het zou zonde zijn als een winkel een slechte naam krijgt omdat verwachtingen onterecht zijn.

~ Ivo

Ik heb toch ook echt CR van die gradaties gezien die totaal niet mooi gekleurd waren.
Maar met die Sakura's klopt inderdaad.

Ik bedoel het alleen maar om aan te geven dat je ook echt krijgt wat ze beloven.

gewoon ik. zei:
Ik bedoel het alleen maar om aan te geven dat je ook echt krijgt wat ze beloven.
Ik ook 🙂

Vandaar dus ook de nadruk op het 'gemischt' en dat dit vermoedelijk niet te vergelijken is met bv. jouw Bloody Mary's.

Helemaal vanzelfsprekend is het niet dat de garnalen van zeer goede kwaliteit zijn. De stress kan veel doen, het is telkens weer afwachten hoe dat uitpakt. Ik ben erg benieuwd hoe mijn sakura's zich gaan ontwikkelen. Deze heb ik ook onlangs van Rendo gekocht, maar die dekken (nog) niet volledig.

Die bloodymary's zien er wel echt fantastisch uit op die foto's! bij gemischt plaatsen ze ook mooie foto's maar ik weet niet of je dat nou kan geloven dan.

Maarten mijn taiwanners komen van het garnalen paradijs
Ik vind ze kwalitatief goed en niet te prijzig.
Kijk anders naar mijn topic dan zie je hoe ze eruit zien.

Ja, bij het garnalen paradijs hebben ze ook prachtige garnalen.
Heb daar mijn blue bolts en F1'tjes gehaald.

Jordy jou taiwans zien er inderdaad super mooie uit(had ik al gezegd op je forum 😛), ik wist niet dat je ze bij garnalenparadijs vandaan gehaald had maar zo te zien hebben ze echt mooie garnalen!

Ja het wordt waarschijnlijk garnalenparadijs, maar ik wacht nog even met kopen. Nu gaat er ongeveer om de week/2weken een garnaal dood en dat ben ik nu eerst eens aan het oplossen. Weet iemand trouwens of dennerle Crustagran met houdbaarheid tot 01-2014 nog genoeg voedingswaarde heeft?

100% zeker weten doe ik het niet maar als je de verpakking moet geloven bevat het best een hoogwaardig voer met oa week en schaaldieren dus de vraag is misschien eerder of het nog wel verstandig is om het te geven.
Aangezien er garnalen doodgaan zou ik liever 5 euro uitgeven voor een nieuw potje zodat je het voer als mogelijke oorzaak van de sterfte kan uitsluiten.

Ja ik ben het met je eens seabait, ik ga maar stoppen met het voeren uit dat oude potje en een nieuwe kopen. Ik voer trouwens ook csf spinat en catappa bladeren.

Nou ik ben er uit hoor. De oorzaak van het dood gaan van de CRS was te weinig voeren. Ik heb een open ruimte gecre�erd en daar voedsel gegooid, zo kon ik goed monitoren of alles binnen 1 uur opgegeten was. Verder heb ik Taiwaners gekocht(en laten versturen) bij garnalen paradijs 😀
Ik heb besteld 1BB,1Panda,1Blue Panda, 1 King kong, 2 Wine red. Ik ben zeer tevreden met de garnalen, echt een aanrader deze winkel!
Foto's:
Wine red nr 1
273939_0_82_20141016_205454.jpg

BB
635797_0_82_bb.jpg

Wine reds en Blue Panda
988331_0_82_wine_reds_en_blue_p.jpg

Panda
199775_0_82_panda.jpg

King Kong
632652_0_82_kk.jpg

Oke, dus de Blue bolt had wel h����l erg zin om in mijn aquarium te komen haha:
322176_0_82_bb_in_slang.jpg

Hij was gewoon omhoog in de slang gekropen XD Ze verbazen mij toch elke keer weer die beestjes 😛
Nog een Foto van Wine red nr2
231652_0_82_wine_red_nr_2.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan