goedenavond, er zitten eitjes bij mij op het glas, weet iemand van wie ze kunnen zijn?


C

Chris Timmerman

Guest
Ze zitten redelijk vast, want de vissen laten ze zitten. Toen ik er met een kweekbakje langs ging kwamen ze ook niet los... wat te doen nu?
 

Bijlagen

  • 8p+6Pg5dQ0WL6jgdy+wKLg.jpg
    8p+6Pg5dQ0WL6jgdy+wKLg.jpg
    92.7 KB · Weergaven: 87
hier nog een foto
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_2901.jpeg
    fullsizeoutput_2901.jpeg
    169.2 KB · Weergaven: 63
Aan de avatar te zien platty en sluiers.
Iig hebben ze geen interesse om te bewaken.
 
in het aquarium zitten Oranda's , platy's , corydora's panda en een zwarte variëteit , ansistrus, molly's geel en zwart, en Neon Tetra's
 
aan de andere kant op de ruit zitten nu ook een paart.....
 
Gewoon met je vingers eraf pulken, apart kweekbakje werkt niet omdat het niet dzelfde omstandigheden zijn (bacteriecultuur/waterwaardes) dan gaan de eitjes schimmelen, kwestie van een breedernetje kopen en dat onder de uitstroom van je filter hangen
 
Bedankt voor jullie reacties, pogingen ze eraf te halen zijn helaas mislukt. Ik heb een doorkijkaquarium en ze zitten aan de scharnierkant op het glas. Bak ik is 200 x 60 x 60 en kan er niet goed bij....

er zitten nu weer eitjes op het raam, nu maar laten zitten denk ik en zien wat er van komt toch?

of hebben jullie meer ideeen?

ik hoor het graag...

groetjes, Chris
 
ik rolde de eitjes van corydoras altijd er af. Als ze 180° gedraaid zijn bleven ze mooi hangen aan m'n vinger.

Maar dit werkt enkel bij vrij recent gelegde eitjes. Hoe langer ze aan het glas hangen, hoe moeilijker ze er af te krijgen zijn.
 
Corydoras eitjes kun je prima met je vinger van het raam af halen. En mesje zou ook kunnen, maar is in mijn ervaring meestal niet nodig. Ik plaats de eitjes zelf altijd in een kweekbakje, hierin gooi je water uit de bak waar de ouders in zitten. In het kweekbakje plak je de eitjes gewoon weer tegen het raam, luchtsteentje of sponsfiltertje er bij om voor en beetje stroming te zorgen en dan afwachten. Het duurt ongeveer 4 dagen voor ze uitkomen, maar haal in de tussentijd wel zo vaak mogelijk beschimmelde eitjes er tussenuit.
 

Terug
Bovenaan