Goedenavond, even voorstellen!


J

JonRic

Guest
Goedenavond,

Mijn naam is Ricardo en ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met een aquarium.
Dit vanwege mijn onkunde bleek niet zo goed te gaan en de tweedehands bak werd een absolute ramp waar nu alleen nog 2 gezonde birstleneusjes in leven met 3 garnaaltjes.
Wel veel van geleerd en uitgevonden dat het probleem voornamelijk in slechte verlichting, overvoeden en een niet goed ingerichte bak lag.

Uiteindelijk besloten om opnieuw te beginnen en het dan gelijk maar wat beter te gaan doen.
Zodoende een Juwel Rio 125 Led aangeschaft, groter kan ik hier beneden helaas niet kwijt. Hierbij gelijk de interne filter er uit gehaald en vervangen voor een JBL Greenline 902 canister filter.
Canister filter aangepast zodat het een kleine 2 kilo Sera Siporax ceramic rings 15mm bevat en nog wat van die sinthered glass balletjes die erbij zaten. (en natuurlijk grof, medium en fine filterschuim).

Ik heb tevens de spraybar verlengd en over de gehele achterwand gehangen, Ik weet alleen niet of dit ideaal is.

Hardscape bestaat uit Glimmer wood rock en Spiderwood.
Nu alleen het planten bestand nog, misschien mensen een idee wat voor planten geschikt zouden zijn? Ik wou zelf een beetje een een soort dutch style aanhouden.
Tips en verbeter punten zijn altijd welkom :)

20190914_182401.jpg
 
Welkom, qua inrichtingstips kun je beter een apart topic starten in het daarvoor bestemde forumonderdeel, voorsteltopics gebeurd zelden wat anders in dan je welkom heten
 

Terug
Bovenaan