Wat is er nieuw

Goedenavond.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Margaretha
  • Startdatum Startdatum
M

Margaretha

Guest
Na al een hele tijd meegelezen te hebben op dit forum heb ik vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en mij aangemeld.
Ik ben een vrouw van 73 jaar en woon in Almelo. Vroeger toen mijn man nog leefde hadden we een prachtig
aquarium dus helemaal onbekend ben ik er niet mee.

Vanwege ruimtegebrek heb ik nu 2 kleinere aquariums, 1 met vuurgarnaaltjes en de ander met 5 corydora's panda, 1 algeneter, 5 kardinaaltetra's, 3 slakken (zwart met witte punt aan het eind), 4 jonge zwaarddragers, wat puntslakjes en een paar glasgarnaaltjes. Die zitten dus in een bak van 60x35x35.
Ik had daarin ook 3 blauwe waaierhandgarnalen maar de een na de ander ging helaas dood. Omdat ik had gelezen dat ze soms verhongeren heb ik ze 2x per dag stofvoer voor garnalen gegeven maar helaas heeft dat niet kunnen voorkomen dat ze stierven. Dus die ga ik niet opnieuw aanschaffen.

De garnalen en vissen doen het verder prima.

Welkom, waaierhandgarnalen hebben naast stofvoer ook aardig wat stroming nodig en zijn zeker niet de makkelijkste soort om te houden.

Welkom, waaierhandgarnalen hebben naast stofvoer ook aardig wat stroming nodig en zijn zeker niet de makkelijkste soort om te houden.

Ja dat laatste heb ik dus - helaas - ervaren. Met de stroming zit het wel goed, mijn pomp is voor een 200 liter aquarium en mijn aquarium heeft een inhoud van 54 liter....
Maar goed, ik koop ze niet meer - omdat ik niet weet wat de reden is geweest dat ze doodgingen - want ik experimenteer niet met het leven van mijn dieren. Voordat ik ze
kocht heb ik allerlei forums gelezen (o.a. het garnalen en kreeftenforum) dus het was beslist niet 'o dat is leuk die wil ik hebben' zonder er over gelezen en nagedacht te hebben. Ik vond ze echt heel schattig en vind het voor de garnalen heel triest dat het zo is gegaan.

Ja het was ook geen verwijt naar u of iets, wou juist meer ondersteunend zijn dat het gewoon geen makkelijke dieren zijn en dat u uw best heb gedaan, meer dan dat kunt u niet doen.

Ja het was ook geen verwijt naar u of iets, wou juist meer ondersteunend zijn dat het gewoon geen makkelijke dieren zijn en dat u uw best heb gedaan, meer dan dat kunt u niet doen.

Ik heb het ook niet als verwijt opgevat hoor. Sorry als mijn antwoord die indruk gaf want dat is echt niet het geval. Wellicht klonk mijn teleurstelling in mijn antwoord door, dat kan best. Als je denkt goed te doen - heb nog speciaal een pepermolen aangeschaft om het voer te malen - en het gaat dan toch mis is dat triest. Maar goed, in ieder geval dank voor je lieve bericht en we komen elkaar vast wel weer tegen op het forum. 🙂 Fijne avond nog hoor.

Welkom Margaretha..
eindelijk wat ouder bloed er bij.

Ik ben ook 73.

Leuk ,dat je toch weer begonnen ben.

Maar dat 2e bakje was duidelijk over bevolking , hoor.

Welkom Margaretha..
eindelijk wat ouder bloed er bij.

Ik ben ook 73.

Leuk ,dat je toch weer begonnen ben.

Maar dat 2e bakje was duidelijk over bevolking , hoor.

Dank je wel Bertus. Mijn 2e bakje overbevolkt? Daar snap ik echt niets van hoor. 54 liter inhoud voor 5 kardinaaltetra's, 5 corydora Panda, 1 algeneter (5cm), de 4 jonge zwaarddragers zjjn maar 1 cm en dan een stuk of wat garnaaltjes (5 hoogstens) is toch niet te veel? De 3 slakjes tellen niet mee lijkt mij maar als je daar anders over denkt dan verneem ik graag hoeveel visjes er dan volgens jou wel in mijn bakje zouden moeten zijn? Want alles doet het perfect.

Ik had 5 zwaarddragers van een kennis gekregen maar hoewel ik ze erg mooi vond (regenboogkleuren), waren ze naar mijn smaak veel te druk dus heb ik ze weggegeven aan iemand op Marktplaats die daarom vroeg. .Helaas had er al 1 jongen gekregen. Heb daarvoor speciaal een kweekbakje gekocht heb en toen ik na eindeloos vissen er eindelijk 2 had gevangen en daar in gedaan, waren ze na een paar minuten al ontsnapt uit het bakje (hoewel het dekseltje er op zat). Dus nu wacht ik maar tot ze wat groter zijn om ze te vangen. Helaas weggegooid geld voor het bakje. :-(

vr.gr. Margaretha

Welkom op het forum.

Welkom op Aquaforum Margaretha respect hoor dat je de mooie hobby verder zet succes ermee.:thumbs:

Welkom op Aquaforum Margaretha respect hoor dat je de mooie hobby verder zet succes ermee.:thumbs:
Dank je wel. Hoop hier nog het e.e.a. te kunnen leren. Heb b.v. nooit geweten dat een deel van het aquariumwater
wekelijks moet worden ververst. Toen wij 30 jaar geleden een aquarium hadden deden wij dat nooit. Maar ja, toen was er nog geen internet en moest de kennis worden opgedaan door bibliotheekboeken....

Welkom mede-twentenaar!😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan