Goedenmorgen en ik ben terug


Ik denk dat ik toch maar afzie van een aquarium in het buurthuis. Het is een openbare ruimte, iedereen kan in en uitrennen en als ik denk hoevaak ik als kind tegen de ruiten van het aquarium heb getikt omdat er een ottocynclus aan zat vastgeplakt, denk ik dat ik toch van dat idee afstap. Geen levende have. Dan zijn die Dennerle Cubes inene een stuk interresanter, Zonder techniek of andere shit. Gewoon een goede laag aquariumkiezels, een laag potgrond, wat vetplantjes erin. Een terrarium staat ook gezellie. Maar voor thuis neem ik wel vissen.
 
Haha Rudo, ik ben benieuwd wanneer je er echt uit bent;)
 
Tsja, het is een worsteling ja. Haha. In het buurthuis geen beestjes. Plantjes doen het dat ook leuk. Er kleven gewoon TE veel nadelen aan een aquarium daar.. M werkt er en ik weet wat M met een goudvis in de kroeg heeft geflikt. Ik heb geen zin dat ik elke maand een nieuw visje te kopen omdat de oude van de stress is overleden. Dan maar flink wat terrariums. Ook heel gezellig, en dat gaat prima in een weckpot.
 
En thuis neem ik wel een leuke bak, mss twee,m of droe offeh
 
Maandag staat er wel een bak. Ik kies voor de Dennerle 60 liter nano nou ja, nano cube. Zijn we van dat gezeur af.Volgende maand het hoekfiltertje en het verwarmingselement, september de LED verlichting, October de bodem en plantjes, ken ik hem opstarten. Trouwens, ben ik augustus jarig, krijg dat bodemsubstraat wel. November een mooie Betta erin. klaro. Ik vind 30 liter namelijk te klein voor een Betta, dan duurt het maar ff langer.
 
Dat is een mooie maat vindt ik:thumbs:
 
Vnd ik ook. De ledverlichting kost wel erg duur, 65 euro per stuk maar ik heb wat met mezelf goed tre maken en ik weet ook dat als ik niet in de praatjes van dat mokkel was getrapt er al 15 van die bakken hadden kunnen staan, maar DAT aquarium komt er. Hoe dan ook.
 
Ja led is prijzig maar je kan ook op Aliexpress kijken. Voor de 30 liter bakjes heb ik het daar ook weg.
 
Maar als ik nou eens begin met een 30 literbakje en ik stop daar 10 Vuurgarnalen in. Legt die bak dan niet binnen 3 maanden voor 1 derde vol met Vuurgarnalen? Anders begin ik daar mee
 
Je moet toch blijven uitselecteren en die van mindere kwaliteit kan je op MP verkopen .
 
ach, ik koop gewoon zon 30 literbak en ik zie wel wat er gebeurt.
 
Tuurlijk maar bij Dennerle kun je kiezen optie 1 gewoon de bak , optie 2 bak met lamp en filter , optie drie compleet met bodem enz.
Persoonlijk denk ik dat optie drie de goedkoopste is , maar in uw geval zou ik toch kijken voor minstens optie 2 .
Denk dat dit iets goedkoper zal zijn dan alles apart te kopen
 
Heb je aandelen of zo ;) Ik zag bij aquarium enzo dat ze optie drie ook in de LED variant verkochten. Voor 20 euro meer. Het enige wat er niet wordt bijgeleverd is een nano heater. zeg maar jij trouwens. Ik denk dat ik daar dan maar mee begin en dan die 60 liter nanocube voor een betta ga opbouwen
 
Nou ik snap nu niet helemaal mer met welke bak je wil beginnen Rudo:stars::D:D

Neocaridinasoorten moet je altijd uitselecteren en dat is met de Caridina s veel minder.
 
Ik las in de rubriek garnalen dat iemand 500 garnalen in een nano had, volgens mij zei jij dat. Wat moet ik in godesnaam met zoveel garnalenspul. Nog een bak, of nog een en nog een? Of moet ik af en toe een Betta op een garnalendieet zetten? Ik weet hoe het met guppen ging, en volgens mij zijn garnalen net zo erg. Ik ken ze eventueel wel kwijt aan een kennis uit de kroeg, die maakt er vissenvoer van.
 
Garnalen kunnen soms snel kweken maar dat hangt ook van de soort af en als je bv de cr zou nemen dan kun je het teveel makkelijk kwijt via MP;)

Of misschien lust je wel een broodje garnaal:D:D:chef:
 
Ik wist zelf niet dat je kon tellen tot 500 :D:D
 
Als je 500 in een nano hebt dan kun je ze volgens mij niet eens meer tellen. Soms heeft man het wel over dit soort aantallen als men een bak leegtrekt. Ik heb in een 30 liter 110-120 yellow king kongs zitten maar die kan ik eigenlijk al niet tellen zonder al het hout en mos eruit te halen.
 
Het is natuurlijk wel erg leuk om mee te beginnen. Dat wel natuurlijk. Zon hele kolonie. Hebben Chrystal Reds een speciale PH verlagende bodem nodig? of kunnen zze op leiodingwater
 
Bij de crystal red en black is het heel verschillend.

Meestal kan de lagere graditie op gewoon zand en water en worden de hogere gradaties op een ph verlagende bodem met of zonder toevoeging van osmose water.
 
Bij de crystal red en black is het heel verschillend.

Meestal kan de lagere graditie op gewoon zand en water en worden de hogere gradaties op een ph verlagende bodem met of zonder toevoeging van osmose water.
Ok, dank je Sanneke. Ik vind het wel toffe peertjes namelijk, en eigenlijk vind ik het een hele leuke uitdaging om mee te starten, gewoon eens kijken. Over de decoratie hoef ik me denk ik weinig zorgen te maken. ik denk dat ze al blij zijn met een halve kokosnoot met javamos, een paar mooie kiezelstenen en een stuk waterpest en riccia
 
Ik denk dattik ff naar het stran gva. edfaar liggen soms hele mooie stukken hout. stenen haal ik bij de spoorbomen. Paar uur uitkoken, schoonborstelen en nog een keer uitkoken. Dan zullenm ze toch wel geschikt zijn voor in een aquarium?
 
Als test giet je er een scheut azijn over .
Als deze bruist kun je de steen teruggooien , zoniet kan je deze gebruiken voor uw aquarium
 
Ok, dank voor de tip.
 
Das ook wel een geinig idee. En een beetje oldschool, een paar knikkers in mn garnalenbak
 
Of Crustawood van Dennerle. Nee, ik ken wel een mooie aquascape creeren, maar of die echt diervrienddelijk is denk ik eigenlijk niet
 
Das ook wel een geinig idee. En een beetje oldschool, een paar knikkers in mn garnalenbak


Ik heb destijds een pad gemaakt van halve knikkers oftewel katteogen die je kunt kopen. Maar door het lopen van de garnalen komen die vrij snel onder de bodem terecht dus die zijn weer uit de bak inmiddels.
 
nahja, ik ken ookj een kunstgebit erin leggen en wat grolsch bierdopjes, voor een amsterdamse grachtenbiotoop haha. een beetje garnaal maakt zich daar niet druk om
 
nahja, ik ken ookj een kunstgebit erin leggen en wat grolsch bierdopjes, voor een amsterdamse grachtenbiotoop haha. een beetje garnaal maakt zich daar niet druk om
Voor een of meerdere fietsen heb je anders een flinke bak nodig ;-)
 
Voor een of meerdere fietsen heb je anders een flinke bak nodig ;-)
Je kan de fietsen ook vervangen door enkele lege bierflesjes en/of blikje .
Dan hoeft de bak niet zo groot te zijn
 
Nou straks heb je een heinekenflesje vol garnalen:D:D

Maar stenen kun je na testen prima gebruiken alleen zou ik geen hout van buiten nemen als dat het plan zou zijn.
 

Terug
Bovenaan