Wat is er nieuw

Goedkoopste meubel

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Wat is de goedkoopste variant voor een meubel voor een aquarium van 60x40.

Zag een mooi meubel van Aquatlantis waar je €140 voor betaald.

Ik vroeg me af als je iets simpels laat maken van hout stevige constructie zonder deurtjes etc. Wat ben je dan ongeveer kwijt. Zie bijlage

IMG_5309.JPG

Ruim minder dan €100
Dacht €2,5 per lengte 40x40 vurenhout.
Had er zelf 4 verbruikt voor een meubel van 1m hoog dacht ik.
Plaat materiaal is wat duurder maar ook voor een paar tientjes heb je al zat

Ik zou eens op MP kijken voor een leuk kastje en dan ben je veel minder kwijt😉

De aquariumkast die ik nu aan het bouwen ben zit qua kosten rond de €80,-, dit is inclusief verf.

Zelf maken is voor mij geen optie vandaar dat ik voor een kastje op MP kijk😉

Die van Juwel kosten op MP maar een paar tientjes. Dus genoeg goedkope oplossingen

Nadeel is dat ik hem graag sluitend wil vanwege de Lily pipes en slangen.

Zijn die juwels sterk genoeg om gaten in te boren aan de zijkant voor slangen?

De nieuwe kasten wel. Maar de oude modellen vallen dan af. Dus dat is dan weer geen goedkopere oplossing.

Ik maak zelf meubelen. En denk dat als je het zelf maakt incl. afwerking en schroeven op ongeveer 70.- zit.
Exl. Het hout op kleur maken. Maar dat kan ook met meubel wash. Grey of eiken look.

Ik heb het meubel voor mijn 60x60 bak zelf gemaakt, met hetzelfde methode als het meubel in de eerste post. Ik was 45 euro kwijt voor balken (44x69mm, 210cm) en schroeven, en 26 euro kwijt voor plaatmateriaal om het te bekleden. Oh ja, en 4 euro aan action acrylaatverf.
Wil je het niet zelf maken, kun je het bij zorona bestellen. Kosten weet ik niet, ik zou even mailen.

Ik heb het meubel voor mijn 60x60 bak zelf gemaakt, met hetzelfde methode als het meubel in de eerste post. Ik was 45 euro kwijt voor balken (44x69mm, 210cm) en schroeven, en 26 euro kwijt voor plaatmateriaal om het te bekleden. Oh ja, en 4 euro aan action acrylaatverf.
Wil je het niet zelf maken, kun je het bij zorona bestellen. Kosten weet ik niet, ik zou even mailen.

Ben zelf niet zo handig. Levert zorona ook die meubels en tegen welke prijs. Is helaas erg ver van mijn huis

Ja, ze leveren ook. Mijn aquarium werd voor 10 euro geleverd, maar ik ben vrij dicht bij hen, dus dat scheelt ook.

De meubels van de meeste aquariumbouwers zijn erg duur, maar wel heel erg mooi.
Van Zorona heb ik ze nog niet gezien, maar als ik zie wat Veldhuis bouwt dat is echt prachtig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan