Goedkope stenen?


B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Na de zomervakantie ben ik van plan mijn Juwel Rio 180 opnieuw in te richten. Ditmaal met links en rechts veel stenen met daartussen planten en in het midden en op de voorgrond licht zand. Maar ik had bedacht dat ik grote en kleine stenen nodig heb, maar ik denk dat je bij en tuincentrum niet hele grote stenen kunt kopen? En ik vraag me af of áls dat kan je ook kleine (dezelfde soort) stenen kunt kopen. Ik wilde een soort grijs/zwarte stenen, ik had al even gekeken op azaqua maar daar zijn die stenen heeeeeeel duur.........
Nou gaan we van de zomer naar de alpen met een grote auto, dus wie weet kan ik wat mooie stenen meenemen? Of is dat geen goed idee?
 
Volgens mij nemen leden wel vaker stenen mee uit de natuur en eventueel kun je grote zelf wel kleiner maken met het juiste gereedschap
 
Natuurlijk kan je stenen meenemen. Ik zou ze wel even van te voren testen op kalk en goed schoonmaken.
 
Natuurlijk kan je stenen meenemen. Ik zou ze wel even van te voren testen op kalk en goed schoonmaken.

Oké, schoonmaken sowieso natuurlijk en mijn vader is geoloog, dus dat moet wel goedkomen. Ik hoop dat er bij de camping in de buurt een rivier is, daar zijn vaak mooie stenen.
 
Ja, als ik de kans had zou ik het ook doen :) ik hou ervan om mooie stenen uit te zoeken.
 
Misschien kun je een grotere auto kopen om zo meer stenen mee te kunnen nemen;)
 
Ja, als ik de kans had zou ik het ook doen :) ik hou ervan om mooie stenen uit te zoeken.

Ik hoop dat ik nou niet de mooiste stenen vind als we aan het wandelen zijn met rugzakken, want een grote steen daarin stoppen......:( Maar je moet natuurlijk ook iets overhebben voor je bak:D
 
Goed idee, want alles wat je mee gaat nemen op vakantie is hier eventueel weer nieuw te koop:D:D.
Dus je kunt het ook gewoon achterlaten daar:deal:
 
Je kan ook altijd naar een tuincentrum gaan, daar verkopen ze mooi stenen max 50cent per kilo.
Ik ben eens 20kg gaan halen voor 10 euro ofzo, in de LFS waar ik weet dat ze veel stenen verkopen betaal je daar heel makkelijk 100 euro plus voor .
 
Je kan ook is kijken bij een echte steenhandel, die hebben vaak wel flink grote stukken.
 
Je kan ook is kijken bij een echte steenhandel, die hebben vaak wel flink grote stukken.

Goed idee! Ik zal eens kijken of er zo een in de buurt zit
Je kan ook altijd naar een tuincentrum gaan, daar verkopen ze mooi stenen max 50cent per kilo.
Ik ben eens 20kg gaan halen voor 10 euro ofzo, in de LFS waar ik weet dat ze veel stenen verkopen betaal je daar heel makkelijk 100 euro plus voor .

Oh, da's helemaal niet duur dan. Ik ga binnenkort dan maar wat verschillende tuincentra's bezoeken, en kijken of die wat hebben
 

Terug
Bovenaan