Goeie combi?


Youri076

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2020
Berichten
48
Leeftijd
26
Hallo allemaal,

Wij zijn voor onze 1.20m bak (260L) wat aan het oriënteren voor wat nieuwe vissen. Wij neigen op dit moment vooral naar Sumatranen en de Regenbogzalm. Is dit een goeie combi of gaan de Sumatranen happen in de vinnen van de Regenboog?
 
Sumatranen hebben wel vaak de stempel dat ze vinnenbijters zijn maar volgens mij hangt dat ook van de soort af als ik me niet vergis.
 
Als je dan toch Sumatraan-achtig lijkende visjes wilt, maar niet het risico ervan... dan zijn vijfstreepbarbeeltjes een goede oplossing. Zijn wel iets kleiner, maar veel vriendelijker. Totaal geen vinnenbijters. Ook vertonen ze bij ons erg leuk gedrag :)
 
Er zitten nu 5 neons in, 5 Kegelvlekbarbeeltjes, 2 black mollys en 3 platys in.
Bij Neon's zou ik geen drukke vissen bij plaatsen zoals sumatranen niet dat ze de vinnen gaan happen maar wegens hun drukke gedrag omdat Neon's rustig karakter hebben en ook totaal niet echt geschikt is voor de water eisen van de sumatraan die van wat hogere PH houd en middel hard helder water met veel zuurstof.
En helaas Neon's houden juist van wat zachter water en rustige omgeving omdat ze van nature in grote scholen leven en graag van schaduw houden.
 

Terug
Bovenaan