Goerami doet raar, of hoort dit zo?


V

VidstoGlory

Guest
Ik heb een dwerggoerami en die zit een soms heel schuin te liggen in een hoek en soms is hij heel actief. Is dit raar?
 
Moeilijk zo te zeggen.

Graag even wat meer info.

Hoe lang draait je aquarium?
Hoe groot is je aquarium? Bakmaat lxhxb
Welk filter heb je?
Wat zijn je waterwaardes? (Getest met druppels of strip)
Hoe hard staat je stroming?
Wat zijn de medebewoners?
Hoevaak pleeg je onderhoud aan je aquarium?
Hoevaak Pleeg je onderhoud aan je filter en hoe?
 
Er is denk iets niet pluis in je aquarium. Ik lees diverse posts in korte tijd met allemaal zieke vissen, neons, Betta, platy en nu je gouramie.

Ik zou eerst eens je water gaan checken of laten checken, regelmatig veel verversen preventief als waardens niet duidelijk zijn.

Hoe lang draait dat aquarium en heb je onlangs onderhopud aan bodem of filter gedaan?
 
Moeilijk zo te zeggen.

Graag even wat meer info.

Hoe lang draait je aquarium?
Hoe groot is je aquarium? Bakmaat lxhxb
Welk filter heb je?
Wat zijn je waterwaardes? (Getest met druppels of strip)
Hoe hard staat je stroming?
Wat zijn de medebewoners?
Hoevaak pleeg je onderhoud aan je aquarium?
Hoevaak Pleeg je onderhoud aan je filter en hoe?
Het aquarium draait ongeveer 2 maanden.
Het is een 50l.
Ik heb een superfish aquaflow 50 filter.
Ik heb gemeten met strip (net nog) en alles was goed. (Ook weet ik dat ze niet heel betrouwbaar zijn)
Ik heb bijna geen stroming.
2 vrouw platy’s, 6 kardinalen, 2 rili garnalen en 1 ancistrus.
Ik ververs elke vrijdag 50% en heb net nog 30% gedaan.
Ik doe de filter niet zo vaak onderhouden en als ik het doe spoel ik het schoon.
 
Er is denk iets niet pluis in je aquarium. Ik lees diverse posts in korte tijd met allemaal zieke vissen, neons, Betta, platy en nu je gouramie.

Ik zou eerst eens je water gaan checken of laten checken, regelmatig veel verversen preventief als waardens niet duidelijk zijn.

Hoe lang draait dat aquarium en heb je onlangs onderhopud aan bodem of filter gedaan?
Het is niet zo zeer ziek denk ik maar hij doet een beetje raar.
 
Ok. Ik las net van Michelle dat je meer problemen had?

Met betta enz? Of was dat niet in jou aquarium?
 
Soms blijft hij zo in een hoekje zitten, en soms zwemt hij gewoon lekker mee
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    62.4 KB · Weergaven: 137
Ok. Ik las net van Michelle dat je meer problemen had?

Met betta enz? Of was dat niet in jou aquarium?
Jawel mijn betta is zojuist overleden maar die heeft een Siamese algeneter eigenlijk een sorry van vermoord. (Die algeneter is al weg)
 
Die goerami was eigenlijk net toen we hem hadden gekocht al sloom maar ik vraag me toch af wat het is. Ik verwacht eigenlijk niets maar ik vertrouw het niet helemaal
 
Als hij een hapje lucht wil nemen gaat hij wel als een speer
 
Je hebt een Aquaflow 50 filtertje zeg je maar die zou ik rap vervangen want die hebben amper media erin zitten. Zelf heb ik altijd de 100 gebruikt en dat gaat goed als de bak gemiddeld is bezet maar die 50 is erg klein hoor.
 
Dat piepkleine 'filtertje' doet echt niets voor je aquarium, en zorgt op 50 liter ook zeker niet voor stroming. Ik zou minimaal voor een 2211/2213 van Eheim gaan met fatsoenlijke filtermedia erin. Zeker op jouw visbestand.
 
Ik heb iets soortgelijks, gourami eet zwemt en doet, maar soms “zit” ie op de bodem, of hangt ergens in een hoekje.
Ik heb de straalpijp zo gedraaid dat er amper stroming is. Anders worden de planten uit de bodem geblazen..nu zwemt ie weer gewoon rond. Zijn de zebra danio’s misschien te druk?
 

Terug
Bovenaan