Goerami overleden


J

Joyce

Guest
Beste allemaal,

Vanochtend is er een marmergoerami overleden. Dit is de eerste vis die overleden is, sinds ons aquarium in oktober is opgestart, dus ben toch wel een beetje geschrokken. Heb vanochtend vroeg nog niks opmerkelijks gezien en daarnet lag die opeens levenloos op de bodem...

De waterwaarden (net gemeten) zijn niet anders dan anders:

NO3 18mg/l
NO2 0 mg/l
GH 4
KH 6
pH 7,0

Verder wonen er 6 oto’s, 12 kardinaaltetra’s en nog een marmergoerami in de 100L bak die ik elke week 30% ververs. Heb wel nog altijd last van baardalg en groene puntalg, maar daar zal het niet aan gelegen hebben denk ik zo.

Heeft iemand enig idee wat het geweest kan zijn?

A2025E82-D6A2-45E3-BE11-5D75520CF642.jpeg
19C11687-E743-4605-AFCD-4D23AA4085CF.jpeg
 
Ik zie niks geks aan de vis of aan de waterwaarden.

Ik denk gewoon een gevalletje pech.
Wellicht was de vis al op leeftijd?
 
De oorzaak is achteraf vaak lastig of niet te achterhalen en het kan inderdaad pech zijn.
 
Het was nog een jonkie... In december gekocht en was toen 3 maanden oud volgens de LFS.
 
Het was nog een jonkie... In december gekocht en was toen 3 maanden oud volgens de LFS.
Meestal zijn ze wel iets ouder als ze in de handel komen.

Dit soort hoort eigenlijk niet in een 100 liter bak thuis. Een bak van 100x50x50cm met veel drijfplanten is het minimale.

Verder wensen otocinclussen en deze Goeramie's geen hoge temperatuur. 22 graden is voor hen warm zat. Kardinalen willen echter veel warmer zo tussen de 26 en 30 graden.
 
Ik heb zelf ook een aantal Goeramie's zonder problemen tot nu toe. Ik heb wel echte vaker gehoord dat ze behoorlijk zijn door gefokt en daarmee wel eens vaker vroegtijdig komen te overlijden. Ik zou me er niet echt druk over maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan