Wat is er nieuw

Goerami vrouwtje verstopt zich alleen maar...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ThEBoW
  • Startdatum Startdatum
T

ThEBoW

Guest
Hallo,
Sinds ruim een week draait hier een Rio 180 met een gemengd gezelschap. Dit aquarium heb ik in zijn geheel overgenomen van iemand, inclusief visstand.
Mijn vraag nu gaat over het paartje Goerami's. namelijk zoals de titel al verklapt, het vrouwtje verstopt zich alleen maar constant. De vorige eigenaar zegt dat dit bij hem ook al zo was. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Hoe kan ik haar op haar gemak laten voelen?

2013-12-16%2022.10.08.jpg


https://www.dropbox.com/s/a3d38vlc2w5se ... .09.58.jpg
 
wordt ze achterna gezeten door het mannetje?

dan helpt het vaak om er een extra vrouwtje aan toe te voegen...

is de bak trouwens totaal opnieuw opgestart?



Mtt.
 
Ja het mannetje zit er flink achteraan inderdaad. goeie tip ik zal er nog een vrouwtje bij zoeken.
ik heb met het verhuizen zo'n 75% van zijn water mee kunnen nemen en dat gebruikt voor het opstarten. de bodem erin laten zitten maar het filter wel schoon gestart.
vandaag m'n water laten testen en daar kwamen keurige waardes uit, alleen iets te veel fosfaat, daar heb ik Sera phosvec granulat voor meegekregen.
 
Goeramie's wensen drijfplanten heb je dat?
 
nee heb ik niet. zal ik ook gaan regelen dan.
Kijk, zo krijg ik toch 2 bruikbare tips! Bedankt!
 
En veel zuurstofplanten,om te schuilen.

En die andere vis is een Ancistrus,lijkt mij.
 
Goeramie's houden van een dekking boven zich. De mannen kunnen daar schuimnesten in maken en de vrouwtjes schuilen indien nodig. Ook veel andere vissen houden niet van felle verlichting en tonen door stress hun ware kleuren niet. Als het licht wat gedempt is door drijfplanten komen ze wel op kleur.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan