Wat is er nieuw

Goerammi man

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy1997
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy1997

Guest
Hallo ik heb een tijd geleden dwerg gourammies in m'n bak gedaan 1ste keer zat mannetje enkele dagen alleen toen kwam er een vrouwtje bij en hij overleed enkele dagen nadat het vrouwtje er was. Ik heb nieuwe mannetje gekocht en 1 dag later is m'n vrouwtje dood gegaan en nu is het nieuwe mannetje alleen.

Mijn vraag:
Kan een mannelijke Dwerggourammi 1 dag zonder een soortgenoot zitten? ben van plan om morgen een dame te kopen bij een andere winkel bij aquanemo.

En nee ik heb geen ziekte in de bak.

Visbestand:
1 Mannelijke Blackmolly
4 Albino Corydorassen
3 mannelijke guppen
3 vrouwelijke guppen
2 mannelijke platy's
1 meerval
1 L-nummer 21
en kleine slakjes

Temperatuur tussen de 25 en 28 graden
 
Ik zou er helemaal geen dwerggourami meer bijkopen:

(1) je temperatuur is te hoog voor dwerggourami's (ja, ik weet wat internet zegt, maar dat zijn voornamelijk kweektemperaturen)
(2) je hebt guppen, die zijn druk. Dwerggourami's houden van rust. Daar ben je eerder op gewezen, toch?
(3) dwerggourami's hebben wel degelijk last van een virus: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1153377

~ Ivo
 
Jaa maar ik kan er niet achter komen welk virus want ik zie echt helemaal niets aan de vis.

En ik wil alleen weten hoelang een dwerggourammi alleen kan zitten. thats all
 
Wanneer je sterfte in je bak hebt moeten er alarm bellen gaan rinkelen
En niet als een gek nieuwe vissen gaan kopen de handelaar vindt t prima
Ga je eerst verdiepen wat deze vissen verlangen om gezond te leven en sla je winkelier verrot
Sorry maar zo gaat het altijd, alles kan bij elkaar NIET DUS
 
Maar dat is hem juisr er is bij mij geen fatale sterfte
 
Guppy1997 zei:
Jaa maar ik kan er niet achter komen welk virus want ik zie echt helemaal niets aan de vis.
Waarom koop je dan wel telkens nieuwe?

Jouw bestand en temperatuur zijn verre van ideaal voor dwerggoerami's, in combinatie met dat virus zul je elke week/2 week wel een nieuwe vrouw of man mogen kopen.
Dwerggoerami's houd je het beste op een temperatuur van zo'n 22 graden, met enkel rustige vissen. Geen guppen, platy's of molly's dus.

En ja, deze vissen kunnen prima een dag zonder soortgenoot. Ook wel wat langer, het zijn geen vissen die hechte koppels vormen (een harem is zelfs beter voor deze soort) en zullen eigenlijk alleen interesse in elkaar hebben om te paren.

Edit: ik zie trouwens in een ander topic dat je een bak van 60x30x30 hebt, dat is te klein voor dwerggoerami's. Mannen zijn vaak erg fel op de vrouw(en) en in 60 cm kunnen ze geen kant op.
Een 80 cm of 1 meter als minimum aanhouden is beter.
 
Ga je huis werk doen kortom inlezen over de vissen die je wilt houden
 
Temperatuur is erg hoog voor dwerg gourammies dit zijn tempraturen voor maanvissen.
Discussen houden van 28 graden.
Groetjes Sandra
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan